Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Macformatterad iPod i Windows iTunes?


palegolas

Rekommendera Poster

Jag har en macformatterad iPod. Går det överhuvudtaget använda den i iTunes för Windows utan att formattera om den? Eller är det så att man måste ha en PC-formatterad iPod för att få den att funka på både mac och pc?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så om man köper iPod och har Mac och PC som man vill använda den till, blir det problem då?

 

Måste man "greja" med den då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske är enklast ändå att köpa en Windows-förformatterad iPod? Eller har man nån nytta av att använda mac-formatterad hårddisk? Jag kanske begär för mycket, men jag hade faktiskt räknat med att en Mac-hårddisk-drivrutin följde med iTunes för Windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du köper en ny iPod så finns väl inte problemet längre? Det finns inte två olika varianter av iPod längre ju. Dvs du kan inte längre välja En Mac-verisons iPod tack" eller "En Windows-versions iPod tack", utan bara "En ipod tack".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns inte två olika varianter av iPod längre ju.

Vad är då skillnaden i de nya jämtemot de gamla? Är det enbart vilket filsystem/hårddiskformat de använder som är skillnaden eller är det nåt mer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

prova, vetja´! glöm inte att berätta hur det gick. jag skulle göra det om skräpet på jobbbet hade ett ljudkort, (jisses vilken skit)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...