Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

G3+Sony P71=??


med

Rekommendera Poster

Har just köpt en dig.kamera, Sony DSC-P71. Knäppt och nu ska det tankas till G3:n med extra PSI-USB-kort. S.9.1. Men ingen symbol dyker upp på skrivbordet. Jag tycker jag har install. drivrutiner fram å tillbaks. I tillägg ligger det Sony samt USB-tillägg. Med kameran följde Pixela ImageMixer 1.0 för Sony. Men inga bilder visar sig där heller. Tacksam för tips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Fick tipset att skaffa kortläsare. Har gjort det och installerat drivrutiner. Inte funkar det. Inget kommer upp på skrivb. Har alltså ett Belkin PSI-USB kort och OS9.2. Kan det vara fel på kortet? Hur kan man se det? Ska jag skaffa OSX. Kameran funkar på dotterns Imac. Och på kompisens PC!?! (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

låter som kortfel eftersom det inte funkar. Det ska ju funka. Dom där ska ju funka som en USB enhet, dvs. bara plugga och köra. Om du har möjlighet till det så kan du ju skapa en till systemmapp för att kolla om det kan vara något tillägg som stör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Jag antar att du kör beige G3 eftersom du pratar om usb-kort. Följdfråga, har du installerat Apples drivrutiner för usb-kort? "USB Support" med flera tillägg i systemmappen ska finnas där.

 

De finns att tanka ned från Apple eller genom att göra anpassade installationer av OS 9.

 

I Apple systeminformation ka ndu se om kortet fungerar och om den känner av de usb-enheter du anslutit. Att de syns är tyvärr ingen garanti för att det fungerar dock.

 

//Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...