Jump to content
Just nu i M3-nätverket

TV-spel

deg

Recommended Posts

Är inne på att köpa en konsoll till vintern, så ja tänkte höra runt efter lite personliga åsikter i den frågan. Jag står i valet mellan PS2 och Xbox (kan juh bortse ifrån vem som har tillverkat den).

Om man vill gå i Jack Sparrows fotspår och segla på vågorna och vara pirat. Då är nog Xbox det gyllene valet av två skäl: Bästa piratscenen och bästa emulatorerna.

PS2 går ju greja med också, men inte i samma utsträckning som med en Xbox.

Har man däremot tänkt köpa riktigt bra spel, ja då får du ju se vilken maskin som har just dina favoritspel! Om jag fick välja skulle det blir PS2, för spelen på PS2 passar mig bättre.

Fick jag välja helt fritt skulle det däremot bli en GameCube :shifty:

Tänk efter vad det är du tycker är roligt, se vilken platform som erbjuder det bästa för just dig, och handla därefter.

Ska man köpa efter "värde per krona" så är nog Xboxen vinnare, mångsidig apparat som kan användas till det mesta om man tröttnar på att spela spel på den.

För spelens skull vinner PS2:n heltklart, massor kvalitets spel.

Däremot Gamecuben tycker jag vore ett ganska dåligtval, visst det finns en del bra spel. men dess användnings område är väldigt begränsat.

Man kan tex. inte köra linux på den (vilket man kan med dom tidigare två), ej heller kolla på DVD osv osv.

xbox. Den är praktiskt taget en dator, modda den o du kan inte bara spela men kolla på film, mp3 m.m. Dessutom kan du nätverka med den också, överföra filer (jag säger inte till vad hehe)

Anders Lundberg

Men varför?? Är jag ensam om att vilja ha en spelmaskin, inte en till dator? Nintendo är det enda företaget av dom tre som fattar att tvspel är tvspel. Playstation vinner väl ändå iom att det vimlar av fantastiska spel, men vad XBoxen har att erbjuda är ungefär lika bra som dess försäljning i Japan (vilket för övrigt är ett bra mått tycker jag, japanerna är helt enkelt bäst på spel)

Nintendos problem är att det fortfarande finns för få bra spel. Dom som finns är ruskigt bra, men det skulle behöva bli lite mer som på guldtiden när SNES regerade.

Alltså: Ta en stund och tänk igenom vad du vill göra med din konsol, och vilka spel du bara måste spela. Och så köper du den som passar bäst för dina behov.

Men varför?? Är jag ensam om att vilja ha en spelmaskin, inte en till dator?

Du är inte ensam..

Det är du, jag, och några japaner. Gillar man Metroid, Zelda, Mario och i största allmänhet Shigeru Miyamoto så är ju valet enkelt. :lol:

Det är helt enkelt upp till var och en. Jag föredrar lir som Colin McRae 4, NHL 2004 m.m. och de finns till xbox, så jag är mer än nöjd. Det är bara kul att den är mer än bara en konsol...

Anders Lundberg

Visst gillar jag Shigeru Miyamoto, men framför allt gillar jag Square Enix (va jobbiga dom ska va). Sen tycker jag det är själva inställningen till spelen. Det märks så tydligt skillnad i perfektionism och idéer mellan Japan och USA. Europa är lite mer intressant, med spelhus som Rare och Core osv. Sen att det naturligtvis görs helt underbara spel även i USA ska jag inte sticka under stolen med. Men dom flesta är till dator.

Tackar! En grejj till. Är det någon som vet om man kan ladda ner spel och bränna? För xbox. Som det är med PS1?

…ja det kan du, men jag tänker varken berätta var, när eller hur… Respektera att forumet ej är till för att undervisa i piratkopiering. Tycker det är trist med stängda trådar.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...