Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Beige G3+Sony DSC-P71 dig.kamera=?


med

Rekommendera Poster

Har just köpt en dig.kamera. Knäppt och nu ska det tankas till G3:n med extra USB-kort. Men ingen symbol dyker upp på skrivbordet. Jag tycker jag har install. drivrutiner fram å tillbaks. Med kameran följde Pixela ImageMixer 1.0 för Sony. Men inga bilder visar sig där heller. Tacksam för tips. :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du lagt till tillägget för USB-kort i tilläggs-mappen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo nog ser det ut att finnas USB där, både Sonys tillägg och div. USB. Systeminfo. säger också att USB finns i PSI-B-plats. Kan det vara en gammal USB-drivrutin om det heter så. Men den är hemladdad för inte så länge sedan. USB-porten är inte testad förut det är första försöket. Jag kan nämna att jag kör 9.1. Nåt annat att testa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla om du har följande filer i tilläggs-mappen

 

USB Authoring support

USB Device Extension

USB Mass Storage Support

USB Software Locator

USB Support

USB Family Driver

USBAppleMonitorModule

 

Den sista tror jag används ifall man har Apple skärm med extra USB portar. USB Mass Storage Support används för att visa USB-diskar.

 

Om någon saknas så är det säker det som är felet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom där kan vara svåra att hitta på nätet så ifall du inte hittar den så kan jag mejla den till dej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack gärna. Idag startade jag g3:n med kamera inkopplad och påslagen. DÅ kom symbolen upp på skrivbordet. Blev lindrigt sagt överraskad och döpte om mappen. När sen bilderna skulle kopieras till Hd då var det stopp. Information saknades skivan trasig eller vad det var. Har sen dess försökt omstart, bytt USB-port. Startat om. Kameran på, kameran av etc. Heldött. (w00t) :devil::ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Har du kontrollerat kamerans inställningar för usb? Det skiljer sig högst troligen från modell till modell, men kan det kan finnas inställningar som "Point to point", "Storage" etc. där den senare bör fungera bättre.

 

//Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ikväll hände det igen!! Kamera inkopplad, dator på och namnlös ikon på skrivb.!! Nu kopierade jag direkt till HD utan krångel. Har inte kollat bilderna än. Kameran har USB Connect alt. PTP och Normal. Har inte prövat PTP. Symbolen kommer inte upp fler gånger. Forts. följer.Finns det en nyare v. av USB adapter card support än 1.4.1 tro? Ska jag uppgradera till OS 9.2?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min verkar att vara i 1.4.6 till S-9.1

USB Mass Support var i 2.0.3 till S-9.1

Dom ligger alltså med på OS 9.1 skivan. Har du inte skivan kan jag maila drivarna(ikväll).

 

USB Family Driver ska du inte ha den kom från Emagic

 

Hur vida du ska köra 9.1 eller 9.2 kan jag inte svara direkt på, det beror helt enkelt på vilka program du vill köra. Själv uppdaterade jag för att kunna köra en senare version av MSN Messenger. USB drivarna ska inte funka sämre i 9.1 än i 9.2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då tar jag och skickar dej nyare version av drivarna nu. Så kan vi hoppas på att det blir bättre sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittar bara 1.4.1 på nätet. Kan du skickA 1.4.6 vore det kul att testa. Visst har du fått e-adressen? Knepigt nog dyker symbolen upp på skrivb. när jag startar datorn och kameran är påslagen och inkopplad.! Men inte vid omstart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är drivarna skickade, hade glömt att kolla mailen bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

I systeminfo enheter o skivor hittar den 2 enheter. HD, och under diskett Visas en USB-enhet med mb-info men enheten visas med nå oläsbart typ: ---"---- Skumt va? Men jag ger nog upp och köper en kortläsare. Hoppas den funkar. Det knepiga är att det inte funkar på Imacken heller trots inbyggd USB (OS9.0)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har för mej att det var problem med USB under 9.0 så jag föreslår att du tankar ner 9.1 uppgraderingen från Apple

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...