Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fint fint, men vart är min iBook?


murak

Rekommendera Poster

Känns som jag gör apple en tjänst. Jag går emot mina otaliga wintel vänner och köper en dator med "understandard" prestanda. Jag väntar desutom troget tills dom känner för att släppa min önskade dator med de spec. jag vill ha, trots att den redan innan den är släppt är slöare än vad konkurenterna erbjuder. Jag hoppas nå så innerligt att den är värd det. Annars har jag gått på en sjuhälsikes blåsning. Men allt talar för att jag skall bli nöjd. Förutom mina vänner* då...

 

(*red. vilka startar om sina gråa burkar ca 15 gånger per dag, inte erfarit en smärtfri installering sen Norton Comander och fortfarande säger att "min dator fungerar så jäkla mycke bättre än din".

 

Apple, kräma ur IBM de där Gobi processorerna snart så jag kan visa mina polare att jag har en dator som fungerar.

 

mvh

 

(murak

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Björn Nordström

Murak, är det en helt ny modell du inväntar eller en uppgraderad G3? Det har ju varit lite rykten och spekulationer. Borde ju vara iBooks tur nu, antingen för ny modell eller minst en uppgradering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som jag gör apple en tjänst. Jag går emot mina otaliga wintel vänner och köper en dator med "understandard" prestanda. Jag väntar desutom troget tills dom känner för att släppa min önskade dator med de spec. jag vill ha, trots att den redan innan den är släppt är slöare än vad konkurenterna erbjuder. Jag hoppas nå så innerligt att den är värd det. Annars har jag gått på en sjuhälsikes blåsning. Men allt talar för att jag skall bli nöjd. Förutom mina vänner* då...

 

(*red. vilka startar om sina gråa burkar ca 15 gånger per dag, inte erfarit en smärtfri installering sen Norton Comander och fortfarande säger att "min dator fungerar så jäkla mycke bättre än din".

 

Apple, kräma ur IBM de där Gobi processorerna snart så jag kan visa mina polare att jag har en dator som fungerar.

 

mvh

 

(murak

vad man än kan säga om Apple:s bärbara modeller så är INTE iBook:en prisvärd! Iaf inte om

man jämför med en PC, man får helt enkelt mer för 11000-12000. När jag switchade för ett

par månader sedan köpte jag just en IBook 900, tröttnade på att den var så slö... gav den till

fästmön och köpte mig en Powerbook.. och DET är en dator det! =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag väntar på den mytomspunna iBooken med 1 ghz Gobi "G3" processor. Det jag väntar på är i första hand mer cache minne (vilket denna processor har) och ett nytt grafik chip (vilket borde bli radeon 9000) Jag vet att Apple inte lovat något, men det är så surt att vänta. Att köpa en PowerBook har varit på tapetern, men efter moget övervägande så behöver jag inte allt den erbjuder. Jag behöver en liten, billig bärbar dator med lång batteridrift som fungerar. DVD/cdRW, hygglig spel prestanda och ett läckert yttre är trevligt men inget krav.

 

Men när jag äntligen har min iBook i famnen skall jag inta ett mysigt cafe´, dra på mig baskern och suga på en kaffelatte. Jag har en nutidsroman att skriva.

;)

 

Tack för visat intresse!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...