Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad har du köpt idag?


ClCdCm
 Share

Rekommendera Poster

8 minuter sedan, iMarc säger:

Jo men de synkroniseras ju inte med iCloud. 

Och absolut inte med iTunes 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, lappen71 säger:

Och absolut inte med iTunes 

Allting som går att synkronisera med iCloud är ibockat överallt. Allting synkroniseras korrekt med iCloud men inte Safari och bokmärkena. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En Synology Diskstation DS218j.

Den ska ersätta en av diskarna jag har kopplat till min Airport Extreme och som är hemskt långsam.

1993154911_Skrmavbild2019-10-26kl_20_35_13.thumb.png.649b3f17685b881216b3dab0bd7b34d0.png

 

Jag köpte en WD My Cloud Home Nas med inbyggd hårddisk på 8 TB för några veckor sedan i samma syfte. Krångel med att man måste installera deras specialprogramvara på Macen för att alls få kontakt med den. Bara för att finna att disken var kass. Man kunde inte kopiera någonting till den utan att få fel. Och sedan tog det över en kvart att radera de 50 rätt små filer man faktiskt lyckats kopiera dit. Så den fick/måste jag lämna tillbaka. :( 

 

Men med Synology så verkar allt funka utan krångel och man måste inte installera någon specialprogramvara i Macen. :) 

Så nu håller jag på och kopierar över drygt 2TB med filer (musik och filmer mest). Klart om några timmar.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, Telly82 säger:

En Synology Diskstation DS218j.

Den ska ersätta en av diskarna jag har kopplat till min Airport Extreme och som är hemskt långsam.

1993154911_Skrmavbild2019-10-26kl_20_35_13.thumb.png.649b3f17685b881216b3dab0bd7b34d0.png

 

Jag köpte en WD My Cloud Home Nas med inbyggd hårddisk på 8 TB för några veckor sedan i samma syfte. Krångel med att man måste installera deras specialprogramvara på Macen för att alls få kontakt med den. Bara för att finna att disken var kass. Man kunde inte kopiera någonting till den utan att få fel. Och sedan tog det över en kvart att radera de 50 rätt små filer man faktiskt lyckats kopiera dit. Så den fick/måste jag lämna tillbaka. :( 

 

Men med Synology så verkar allt funka utan krångel och man måste inte installera någon specialprogramvara i Macen. :) 

Så nu håller jag på och kopierar över drygt 2TB med filer (musik och filmer mest). Klart om några timmar.

Synology är riktigt bra mjukvarumässigt. Hårdvaran är däremot lite sämre med. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett par walkingskor Haglöfs GT Ridge. XXL hade rea så jag fick dem för 899 (ordinarie pris 1499). Fast de ligger på cirka 1200 som billigast på nätet annars. Ett klipp! De jag har nu fick jag dock ännu billigare. De köpte jag billigt på Tradera av en man som hade genomgått en fotoperation och därför inte kunde använda dem längre, de var nästan nya. Nu har jag sammantaget köpt två par till under listpriset. Gött mos! Och med min tyngd går jag rätt snabbt ut spänsten i dem, så nya behövs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

Ett par walkingskor Haglöfs GT Ridge. XXL hade rea så jag fick dem för 899 (ordinarie pris 1499). Fast de ligger på cirka 1200 som billigast på nätet annars. Ett klipp! De jag har nu fick jag dock ännu billigare. De köpte jag billigt på Tradera av en man som hade genomgått en fotoperation och därför inte kunde använda dem längre, de var nästan nya. Nu har jag sammantaget köpt två par till under listpriset. Gött mos! Och med min tyngd går jag rätt snabbt ut spänsten i dem, så nya behövs.

Haglöfs själva tar 1700 kr. Hur är de som vinterskor om man tillbringar den årstiden i landets mindre arktiska delar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Haglöfs själva tar 1700 kr. Hur är de som vinterskor om man tillbringar den årstiden i landets mindre arktiska delar?

Alldeles utmärkta vad gäller halka. Tydligen beroende på att risskal (!) är ingjutna i slitytans gummi. Vad gäller vår sedvanliga blöta slaskvinter så är de vattentåliga. De är av nubuck och jag vaxar det. Annars riskerar man torröta och att nubucken därför spricker nära tåförstärkningen. Det har tyvärr hänt mig...

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Passade på att köpa denna när är "kampanj".

 

Ev testar jag Catalina en dag, och då är det bra att ha en snabb SuperDuperbackup, alt. lägga Catalina på WD 

Skärmavbild 2019-11-01 kl. 12.22.41.jpg

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bidde en liten adapter också, kom i min brevlåda idag.

Bra att ha-grej

Skärmavbild 2019-11-01 kl. 14.13.29.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Pocahontas säger:

Bidde en liten adapter också, kom i min brevlåda idag.

Bra att ha-grej

Skärmavbild 2019-11-01 kl. 14.13.29.jpg

Men den behövde du väl inte, om du köpte passporten?

Den har ju usb-c själv.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, boevil säger:

Men den behövde du väl inte, om du köpte passporten?

Den har ju usb-c själv.

 

Har en 2 andra äldre Samsung 500GB SSD-disk som bara har USB, blev djäkla snurr på den nu i Thunderboltuttaget. Kontakten in i SSD-disken är den i mitt tycke knasiga typen

 

Skärmavbild 2019-11-01 kl. 17.06.16.jpg

Skärmavbild 2019-11-01 kl. 17.06.44.jpg

Skärmavbild 2019-11-01 kl. 17.10.29.jpg

Redigerad av Pocahontas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2019-11-01 på 17:07, Pocahontas säger:

Har en 2 andra äldre Samsung 500GB SSD-disk som bara har USB, blev djäkla snurr på den nu i Thunderboltuttaget. Kontakten in i SSD-disken är den i mitt tycke knasiga typen

 

Skärmavbild 2019-11-01 kl. 17.06.16.jpg

Skärmavbild 2019-11-01 kl. 17.06.44.jpg

Skärmavbild 2019-11-01 kl. 17.10.29.jpg

Ok.

Har du provat den nya WD passporten tillsammans med Superduper och Mojave?

Jag tänker, om det fungerar, ersätta min Superduper backup av Sierra med en med Mojave.

Fungerade det ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det funkade kanonbra i Mojave.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Skickat efter en våg som inte tar så stor plats, har länge saknat en mer "exakt" våg när jag väger gram..

 

Detta företag INF har många käcka prylar, snabb expiering. 

 

 

 

Skärmavbild 2019-11-20 kl. 16.10.12.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köper sällan kaffebröd, men idag blev det köpt när jag hängde med frugan och handla.

Blev 2 st Estelleflätor som wienerbrödet kallas.

 

Nu läste jag nyss att det är Wienerbrödets dag idag.  

Var ju väl tajmat av mig ?

 

Skärmavbild 2019-11-22 kl. 19.14.05.jpg

  • Gilla 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, Pocahontas säger:

Köper sällan kaffebröd, men idag blev det köpt när jag hängde med frugan och handla.

Blev 2 st Estelleflätor som wienerbrödet kallas.

 

Nu läste jag nyss att det är Wienerbrödets dag idag.  

Var ju väl tajmat av mig ?

 

Skärmavbild 2019-11-22 kl. 19.14.05.jpg

Ibland finns det typ sådana på Tempo, fast då med pekannötter och lönnsirap. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kunde inte hålla mig längre, fick bli en iPhone 7, 128GB i ”Mycket bra skick” från Swappie för 3390kr. Får hoppas detta blir bra :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En färgpatron HP 303 XL

3 liter Äpplemust

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick köpt mig en sladd. 

 

Skärmavbild 2019-12-01 kl. 12.15.43.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, Pocahontas säger:

Fick köpt mig en sladd. 

 

Skärmavbild 2019-12-01 kl. 12.15.43.jpg

Köpa sladd idag, det är ju bara att åka en vända med sommardäcken på så får man gratis sladd.

 

Vad är det för kontakt till vänster?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

30 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Köpa sladd idag, det är ju bara att åka en vända med sommardäcken på så får man gratis sladd.

 

Vad är det för kontakt till vänster?

Micro USB 3 kallas den visst för, har flera externa diskar som har den, och "vanliga" USB i andra ändan

Skärmavbild 2019-12-01 kl. 16.13.07.jpg

Redigerad av Pocahontas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, Pocahontas säger:

Micro USB 3 kallas den visst för, har flera externa diskar som har den, och "vanliga" USB i andra ändan

Skärmavbild 2019-12-01 kl. 16.13.07.jpg

Bakåtkompabilitet är ju bra, men ska det hålla på så här så kommer en vanlig "USB-kabel" år 2030 att ha en decimeterbred kontakt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhone 7, 128GB anlände idag som utlovat av Swappie. All överföring av data från min 6S Plus överfördes på ca 10 minuter, sedan i med nytt bankID, applösenord etc. 
Mobilen är i mycket gott skick, knappt synbara repor på skärmen ens då den är vinklad i ljus. Inga märken vid kanter eller något. Det enda negativa är batterihälsan som ligger på 81%. Men jag är mycket nöjd ändå då telefonen för övrigt är i toppskick. :)

45B13EE9-4168-4F51-9A60-7B97A3AD247A.png

2C358300-A874-4730-A527-DDA9EDCC53EF.png

AC1EE7BC-CD67-4F51-B6C8-28ADE33750C1.jpeg

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Snålhet gjorde att jag köpte för kort HDMI-kabel...3 meter , borde valt 5 meter..

Får ta en tur in till Kjell&Co imorgon och byta.

 

Köpte även en fjärrkontroll  efter Hetlunds tips, fungerade som önskat.

Utöver den en Omvandlare, HDMI till Scart, så nu kan jag kolla på den gamla Sonyn.

Får skaffa en 4-vägs splitter, har en tvåvägs, men nu vill jag haka på 3 apparater, vill jag byta kanal får jag gå upp en våning ? 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...