Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad har du köpt idag?


ClCdCm
 Share

Rekommendera Poster

Tänkte köpa en Sonos Beam men blev så besviken hur Elgiganten missköter sig att representera Sonos så jag vände.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

38 minuter sedan, Alix säger:

Det var tidigt på dagen att göra en så stor affär! Hoppas den rullar på fint.

Haha, ja jag skulle kanske skrivit på tisdag eftermiddag i stället, när affären slutligen görs upp.

 

Jo, den rullade på fint under provkörningen i alla fall. :) 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Telly82 säger:

Haha, ja jag skulle kanske skrivit på tisdag eftermiddag i stället, när affären slutligen görs upp.

 

Jo, den rullade på fint under provkörningen i alla fall. :) 

Bra! Men du: Du får se till att vara med när de byter automatlådeolja nästa gång! :yeahbaby: 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Alix säger:

Bra! Men du: Du får se till att vara med när de byter automatlådeolja nästa gång! :yeahbaby: 

Det blir ingen nästa gång på den verkstaden. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

47 minuter sedan, Telly82 säger:

Det blir ingen nästa gång på den verkstaden. :) 

Eeh, med ”de” menar jag vem som helst. Har du råd att chansa att ”de” sköter sig nästa gång, vilka ”de” nu är? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

Eeh, med ”de” menar jag vem som helst. Har du råd att chansa att ”de” sköter sig nästa gång, vilka ”de” nu är? :fundersam:

För en (hel) del år sedan så var det en MC-verkstad som hade en skylt på väggen:

Verkstadstaxa: 200 kr/timme

Om kunden tittar på: 220 kr/timme

Om kunden hjälper till: 240 kr/timme

Om kunden leder arbetet: 260 kr/timme

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

33 minuter sedan, Telly82 säger:

För en (hel) del år sedan så var det en MC-verkstad som hade en skylt på väggen:

Verkstadstaxa: 200 kr/timme

Om kunden tittar på: 220 kr/timme

Om kunden hjälper till: 240 kr/timme

Om kunden leder arbetet: 260 kr/timme

Jag tolkar ditt inlägg som att du kommer att chansa. :lol: 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Alix säger:

Jag tolkar ditt inlägg som att du kommer att chansa. :lol: 

Jag kan ju inte sitta där hela dagen, så det måste jag nog göra. :) 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
2018-07-20 på 13:54, Telly82 säger:

För en (hel) del år sedan så var det en MC-verkstad som hade en skylt på väggen:

Verkstadstaxa: 200 kr/timme

Om kunden tittar på: 220 kr/timme

Om kunden hjälper till: 240 kr/timme

Om kunden leder arbetet: 260 kr/timme

Jag har sett en liknande skyt på en bilverkstad. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

En gammal sliten pall för 150 kr, på typ myrornas. I går köpte jag två fåtöljer för 50 kr styck på samma ställe. På en annan loppis köpte jag ett nattduksbord för 100 kr i förrgår. Det blir totalt 350 kr för möblemang jag måste ha, det blir passande i en miljonkronors-lägenhet. :P

Redigerad av Semmelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
47 minuter sedan, Semmelman säger:

En gammal sliten pall för 150 kr, på typ myrornas. I går köpte jag två fåtöljer för 50 kr styck på samma ställe. På en annan loppis köpte jag ett nattduksbord för 100 kr i förrgår. Det blir totalt 350 kr för möblemang jag måste ha, det blir passande i en miljonkronors-lägenhet. :P

Gött när man kan fynda! :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2018-08-07 på 15:54, Semmelman säger:

En gammal sliten pall för 150 kr, på typ myrornas. I går köpte jag två fåtöljer för 50 kr styck på samma ställe. På en annan loppis köpte jag ett nattduksbord för 100 kr i förrgår. Det blir totalt 350 kr för möblemang jag måste ha, det blir passande i en miljonkronors-lägenhet. :P

 

Fortsätter fynda på loppis, idag en bordslampa till nattduksbordet för 30 kr. Det blir 380 kr, fortfarande under 500, ska försöka hålla mig under 500 för inredning. Köpt konst - en skolaffisch med fåglar på - för 150 kr, men det är inte möbler. Shit köpte ju en taklampa för 200 kr på en annan loppis, där var femhundringen spräckt, då är vi uppe i 580 kr, nåja det bör jag väl klara. Man är tillbaka lite till när man var arton och flytta hemifrån, hitta så billigt som möjligt på loppisar med minimal budget. Vilken karriär man gjort, men det är som den där livstrappan, först går det upp, å sen går det ner. Synd bara min uppgång var så kort och nedgången så ända sen dess...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tre stycken nya diskar att lagra backuper på (En hemma, en på jobbet och en i ett hyresförråd, roteras efter hand.)

Seagate Backup Plus Desktop Hub 8TB på NetOnNet för 1990kr styck.

 

Har en sedan innan för allmän lagring. Går tyst, till skillnad från vissa andra diskar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Nyss köpte jag lakan, örngott, muggar och teskedar från Ikea via postorder (49 spänn för frakt understiger betydligt kostnaden och ansträngningen för att åka till Ikea och vistas där). Lakan och örngott har jag slitit ut, de muggar jag har är för dåliga och jag har för få teskedar. Jag har letat begagnat men inte hittat tillräckligt. Närmast ska jag leta och köpa svarta T-shirtar, de jag har börjar bli utslitna. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2018-09-22 på 19:54, Alix säger:

Nyss köpte jag lakan, örngott, muggar och teskedar från Ikea via postorder (49 spänn för frakt understiger betydligt kostnaden och ansträngningen för att åka till Ikea och vistas där). Lakan och örngott har jag slitit ut, de muggar jag har är för dåliga och jag har för få teskedar. Jag har letat begagnat men inte hittat tillräckligt. Närmast ska jag leta och köpa svarta T-shirtar, de jag har börjar bli utslitna. 

Istället tittar du på videoklipp med grälande par som nyss var nyförälskade?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Istället tittar du på videoklipp med grälande par som nyss var nyförälskade?

Gör jag? :fundersam:Inte vad jag vet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Alix säger:

Alluderar du på någon reklamfilm?

Nej, det är så jag står ut med besöken. Att vara lite lätt bakis funkar också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har jag köpt en Cappucino. Får se om det blir något mer inköp under dagen.......:w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
sevensleeper

En massa fonder. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
11 minuter sedan, Alix säger:

fonder-4-st-coop.jpg

:D

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...