Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad har du köpt idag?


ClCdCm
 Share

Rekommendera Poster

Idag köpte jag en Apple USB super drive. Anslöt till min iMac och stoppade i en CD som kom ut efter några sekunder. Provade en annan CD och en DVD med samma resultat. Vad kunde vara fel? JO, jag hade haft ett litet hjärnsläpp och lagt superdrivern upp och ned! ?

  • Haha 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer passa bra till min nya bil ☺️

 

Ps. Köpt utomlands så jag sparade 600kr @Axelman @mikaellq

8EB3E4DE-D459-4809-9FC5-46AAD61A8C9B.thumb.jpeg.c1b6b79de35111b99384f0a1281b32e9.jpeg

Redigerad av lappen71
  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

44 minuter sedan, lappen71 säger:

Kommer passa bra till min nya bil ☺️

 

Ps. Köpt utomlands så jag sparade 600kr @Axelman @mikaellq

8EB3E4DE-D459-4809-9FC5-46AAD61A8C9B.thumb.jpeg.c1b6b79de35111b99384f0a1281b32e9.jpeg

Påminner om den dyra bron över bäcken som är blott några cm bred. Men ha du det så görsköj. :) 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Köpt ny skärm idag, som även fungerar som docka till laptop. https://www.dustinhome.se/product/5011154159/thinkvision-t27p-10

 

Köpte även hörlurar https://www.dustinhome.se/product/5011181525/wh-1000xm4

 

Och en kabel :)https://www.dustinhome.se/product/5011058848/bildskarmskabel-med-4k

 

Fast egentligen är det inte jag som köpt det, för det räknas arbetsutrustning :D 

Redigerad av pajj
  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpt en tavla - Pojken med demoner.

Känns fint i dessa tider.

Pojen med demoner.jpeg

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och då är bilen levererad :skondans:

 

P1000577.jpeg.82ca443dba85528909cb4e19624b278f.jpeg

 

P1000578.jpeg.3551cec24644da65de5a849c55945af6.jpeg

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Kom över en iMac Pro med trasig skärm billigt - tack vare Alix - tack igen @Alix!!

 

Idag dök en ny skärm upp - nu väntar jag bara in 4x32Gb RAM-minne som är beställt som skall i datorn innan skärmen åker på, då iMac Pro inte har någon minneslucka.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Självbetraktelser av Marcus Aurelius, i svensk nyöversättning. Den tidigare från 1911 var inte särskilt lättläst, men ändå betydelsefull för min del. Inte för att jag lever upp till kejsarens stoiska ideal att alltid vara god, men jag försöker, och lyckas rätt ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska returnera en gitarrhålspickup jag köpte från BAX av märket LR Baggs. Fungerade inte som jag förväntat och jag får tillbaka två lakan. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, Axelman säger:

Ska returnera en gitarrhålspickup jag köpte från BAX av märket LR Baggs. Fungerade inte som jag förväntat och jag får tillbaka två lakan. 

Vill du inte hellre ha pengar än bara två lakan? :fundersam: 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, Telly82 säger:

Vill du inte hellre ha pengar än bara två lakan? :fundersam: 

Köpte utan örngott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Telly82 säger:

Vill du inte hellre ha pengar än bara två lakan? :fundersam: 

Jag tror Axelman menar tusenlappar.... ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, boevil säger:

Jag tror Axelman menar tusenlappar.... ?

Jag tror Telly med mig skämta aprillo.... :hihihi:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, Axelman säger:

Jag tror Telly med mig skämta aprillo.... :hihihi:

Nej, han skrev att han är trög idag.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Alix säger:

Nej, han skrev att han är trög idag.

... ja cirka 2 veckors eftersläpning 

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Funderar över vilken typ av strängar jag ska köpa till min fender kopia, har stora händer önskar att gitarrhalsen var lite bredare. Känns som strängar av typen ”slinky” kan vara något, och jag vill ha lägre avstånd så jag slipper trycka ned fingrarna så långt. Sen blir det väl att lämna in gitarren för att justera halsen och få den stämd. Men detta med strängarna är en djungel, de ska vara lättspelade och klara picking,  kraft ackord, riff. Någon som har några tips?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, iMarc säger:

har stora händer önskar att gitarrhalsen var lite bredare

Samma här. Jag kan inte ens ta ett rent A-ackord med fingrarna i bredd och öppna strängar med traditionell stämning. Det kan jag bara på klassisk gitarr.

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

40 minuter sedan, SirKnasen säger:

Fan, måste köpa en ny iPad. Min gamla dog igårkväll. 😢

Om du skriver det så måste det vara så. Jag beklagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
1 timme sedan, SirKnasen säger:

Fan, måste köpa en ny iPad. Min gamla dog igårkväll. 😢

min iPad air2 gick att köra 5 år utan problem

sedan blev det problem med kontrasten...

 

men nu vet man hur ofta man behöver köpa nytt

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

Samma här. Jag kan inte ens ta ett rent A-ackord med fingrarna i bredd och öppna strängar med traditionell stämning. Det kan jag bara på klassisk gitarr.

Ja vad ska man göra åt eländet, byta händer eller till annat instrument? Akustisk går fint för mig också, har hört att vissa ibanez är lämpliga för folk med stora händer. Hade en Les Paul modell Yamaha för många år sedan, älskade den gitarren men det gick bara att spela vissa riff. Så den fick jag sälja. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, iMarc säger:

Ja vad ska man göra åt eländet, byta händer eller till annat instrument? Akustisk går fint för mig också, har hört att vissa ibanez är lämpliga för folk med stora händer. Hade en Les Paul modell Yamaha för många år sedan, älskade den gitarren men det gick bara att spela vissa riff. Så den fick jag sälja. 

Kollade lite snabbt, den här ska tydligen vara bra för stora feta fingrar, det jag gillar med den är att den har humbuckers. Har dock aldrig testat en ibanez. 
https://www.gear4music.se/sv/Gitarr-bas/Ibanez-GRG170DX-GIO-Black-Night/29YG?origin=product-ads&gclid=CjwKCAjwhYOFBhBkEiwASF3KGe0zVbB99aKIvELFTDjNUny-uhXKwlTD9fbb0X_oJsWBntuxPAeF6BoC9zQQAvD_BwE

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, iMarc säger:

Funderar över vilken typ av strängar jag ska köpa till min fender kopia, har stora händer önskar att gitarrhalsen var lite bredare. Känns som strängar av typen ”slinky” kan vara något, och jag vill ha lägre avstånd så jag slipper trycka ned fingrarna så långt. Sen blir det väl att lämna in gitarren för att justera halsen och få den stämd. Men detta med strängarna är en djungel, de ska vara lättspelade och klara picking,  kraft ackord, riff. Någon som har några tips?

Beställde lite prylar från BAX och kollade in deras sortiment av strängar. Man blir ju svettig.... så jag köpte samma som jag hade förut. Martin 80/20 Bronze light men de är ju till min akustiska. Det finns en musikaffär i Borlänge där de har superduktiga killar som vet. Leta rätt på en liknande butik och be om två tre olika set strängar att prova.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, ronny säger:

men nu vet man hur ofta man behöver köpa nytt

Japp. När den går sönder....... default_laugh.png.dbf17392cebc753ae97b65547fff6efa.png

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...