Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Typsnitt / Kantutjämning


Mattias Sjöstedt

Rekommendera Poster

MacOS X = skitbra

 

du tappade tre bokstäver på slutet där.

(os9 är så jävla 90-tal)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MacOS X = skitbra

Tala om hur jag ska använda Geneva 9 utan typsnittsutjämning på MacOS X (även som systemtypsnitt) så lämnar jag MacOS 9.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tala om hur jag ska använda Geneva 9 utan typsnittsutjämning på MacOS X (även som systemtypsnitt) så lämnar jag MacOS 9.

Classic MacOS är en överdimensionerad miniräknare från 80-talet i jämförelse med MacOS X, det är skäl nog.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tackar för att denna tråd väckt till liv, precis idag. För jag är tvungen att under någon vecka (kanske två), sitta på en PC för att ta skärmbilder. Satt precis och irriterade mig på att det var så taskig utjämning på texterna, det var verkligen som i bilden som thevil visade tidigare i tråden. Så jag följde snabbt tipset om att använda ClearType och mina ögon mår redan bättre. TACK!! :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tala om hur jag ska använda Geneva 9 utan typsnittsutjämning på MacOS X (även som systemtypsnitt) så lämnar jag MacOS 9.

 

 

om ditt enda krav är att kunna välja systemfont i ett system tycker jag att du ska fortsätta använda os9

(funkar det så är det onödigt att byta)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

En liten fundering!

Min pappa sitter med windows 2000 och har just det här problemet med kantutjämning. Vi har försökt att hitta en lösning på detta utan att lyckas. Tyvärr så verkar det ju som att "Clear type" endast funkar på XP. Är det någon som vet hur man kan lösa detta för Windows 2000?

 

/Micke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...