Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

IPOD...


Axelman

Rekommendera Poster

Med risk för att skämma ut mig måste jag konstatera att jag nyligen begrep att det sitter en helt vanlig hårddisk i den. Med den kunskap jag har om hårddiskar måste det väl vara totalt fel ställe att montera in en HD i!? Hur ska det hålla? Man ska ju knappt flytta iBooken när den går för HD-ns skull... Vad är det jag inte vet? :blush:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte nån speciell teknisk information, men kan intyga att det i vilket fall funkar skitbra :D

 

Hårddisken verkar läsa en kort stund, buffrar upp två låtar, den du valt att spela, och nästa låt i spellistan. Sen jobbar inte hårddisken tills det är dags för låtbyte, då slänger den ut låten du just spelat och läser in ytterligare en låt i minnet (samtidigt som den börjar spela på den som redan är inläst i förväg). På så vis går ju knappast hårddisken varm utan hoppar igång först vid låtskifte.

 

Moderna hårddiskar verkar inte vara så känsliga. Jag har till och med tappat min iPod på trägolv. Det isade till i kroppen, men iPoden bara gick och gick så det håller.

 

Och du, du får gääärna flytta omkring på iBooken när den går. Dom är byggda för just det.. om du inte har en supergammal trashad modell med trasig hårddisk då förstås(?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...