Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Moddar till Ut och Q3


MahdiM

Rekommendera Poster

Har nu suttit uppe och letat i flera kvällar och letat efter strike force på nätet. Länken på deras officeiella hemsida funkar inte, apples sida leder till macgamefiles, som antingen inte vill ge filen till just mig, eller har gått och dött totalt. nu sitter jag och tankar urban terror istället, mitt Q3 borde komma vilken dag som helst.

 

Jag är väldigt sugen på lite semi-realistisk action, speciellt på UT, eftersom att jag kan köra de på max grafik. (får se hur Q3 ser ut).

 

Så, det som jag ville säga var: är det någon som har lite länkar till bra realistiska moddar till UT eller Q3?

 

Och sedan vill jag också fråga om jag kan köra Q3 moddar direkt på JK2? den använder ju Q3 motorn, och alla tweaks är desamma, och med en mod som byter ut allting (skins, maps, modeller) så borde det väl funka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

För Quake 3 är det dessa som gäller:

 

UrbanTerror

TrueCombat for Quake III

NavySeals

 

För Unreal Tournament (jag antar att du menar originalet):

 

StrikeForce 2004

TacticalOps

Infiltration

 

Sedan finns det ett spel som är helt GRATIS och inte kräver vare sig Quake eller UT:

 

Wolfenstein Enemy Territory

 

Spelet utspelar sig under WWII och fungerar lite som CS.

 

Det absolut bästa liret du kan tanka ner är dock TrueCombat:Elite (ett annat TrueCombat än det som finns för Quake3).

 

För att kunna lira TrueCombat:Elite krävs att du har Wolfenstein Enemy Territory installerat. Detta är ju inga problem, eftersom båda är GRATIS!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

För Quake 3 är det dessa som gäller:

 

UrbanTerror

TrueCombat for Quake III

NavySeals

 

För Unreal Tournament (jag antar att du menar originalet):

 

StrikeForce 2004

TacticalOps

Infiltration

 

Sedan finns det ett spel som är helt GRATIS och inte kräver vare sig Quake eller UT:

 

Wolfenstein Enemy Territory

 

Spelet utspelar sig under WWII och fungerar lite som CS.

 

Det absolut bästa liret du kan tanka ner är dock TrueCombat:Elite (ett annat TrueCombat än det som finns för Quake3).

 

För att kunna lira TrueCombat:Elite krävs att du har Wolfenstein Enemy Territory installerat. Detta är ju inga problem, eftersom båda är GRATIS!

433463[/snapback]

 

Mitt problem är att flera av länkarna till macversionerna av de moddarna är utdaterade, och nästan ingen filsida har filerna uppe längre, inte ens MacGameFiles.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fina är att du inte behöver någon specifik "Mac-version". Du kan ladda ner vilken version som helst, så länge det inte är en .exe-installationsfil. Moddar för Quake/UT/Wolfenstein funkar på ALLA platformar, dvs. det är bara att ladda ner och köra!

 

Dock kan du behöva göra själva installationen manuellt (flytta filer till rätt mappar etc.) men det brukar aldrig vara särskilt svårt..

 

Jag har de flesta moddarna själv (doch ej de för UT), så jag kan hjälpa dig med installationen om det krånglar. :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fina är att du inte behöver någon specifik "Mac-version". Du kan ladda ner vilken version som helst, så länge det inte är en .exe-installationsfil. Moddar för Quake/UT/Wolfenstein funkar på ALLA platformar, dvs. det är bara att ladda ner och köra!

 

Dock kan du behöva göra själva installationen manuellt (flytta filer till rätt mappar etc.) men det brukar aldrig vara särskilt svårt..

 

Jag har de flesta moddarna själv (doch ej de för UT), så jag kan hjälpa dig med installationen om det krånglar.  :kaffe:

434394[/snapback]

 

Well, problemet är att jag inte hittar varken zipfilerna som funkar på alla plattformar eller dmg-filerna som funkar på mac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill kan du maila mig din adress, så kan jag bränna ner allt på en DVD och skicka till dig. Det är ju gratisgrejer, så nån piratkopiering blir det knappast fråga om.

 

Jag har som sagt kanske inte alla moddar till UT, men de övriga skall inte vara några problem.

 

/ Linus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Urbanterror, finns inge som slår de, spelat de konstant i snart 3-4 år nu, hehe...

 

Säg gärna till hur UrbanTerror fungerade på din MAC. Jag har beställt en MBP som kommer i december, äkta sugen o lira UrT i MAC o inte behöva köra boot med windows..

 

Thank you, Good Luck.

 

BTW

Vad slår en runda CTF på uptown en söndags eftermiddag? :skondans:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

 

BTW

Vad slår en runda CTF på uptown en söndags eftermiddag?  :skondans:

435943[/snapback]

 

Håller med nästan... Ta Turnpike (TS) så e jag på :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...