Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med bootcamp-partionering!


cjb

Rekommendera Poster

Hej!

 

Försökte precis instalera Bootcamp på min macbook, och allt går bra tills momentet när jag ska partionera hårdisken. när jag har valt hur mycket utrymme jag vill ge windows partionen och trycker "partionera" kommer ett felmedelande upp som säger:

 

"This disk cannot be partitioned because verification failed. Use discutility to repair this disc."

 

Jag använde skivverktygen och kontrolerade hårdisken, den hittade då ett fel. Jag tryckte sedan på reparera enheten och det gick bra.

 

men jag får fortfarande samma felmedelande i bootcamp installationen. Hur ska jag göra? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raderade din andra tråd om samma ämne, det får räcka med en tråd :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fixade första problemet, så nu kommer jag lite längre! men senare i partioneringen stannar den upp igen, antar att det beror på att jag inte har "journalföring" på. någon som vet hur man aktiverar det utan att behöva formatera hårdisken?

 

(För att fixa första problemet satte jag i OS X skivan och höll inne C. Tryckte sedan skivvertkyg i översta menyn och sedan Kontrolera/reparera) :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fixade första problemet, så nu kommer jag lite längre! men senare i partioneringen stannar den upp igen, (...)

430647[/snapback]

 

Är det i boot camp det stannar upp? Får du något meddelande?

 

Hur mycket ledigt utrymme har du på hårddisken?

 

marcus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det i boot camp det stannar upp? Får du något meddelande?

 

Hur mycket ledigt utrymme har du på hårddisken?

 

marcus

430656[/snapback]

 

japp, i bootcamp när den nästan är klar med att partionera.

 

"Your disk cannot be partitioned because some files cannot be moved.

 

Back up the disk and format the disk as a single Mac OS Extended (journaled) volume. Restore your information to the disk and try using bootcamp assistant again."

 

Jag har 18gig ledigt på Hd:n. har testat att ge windows partionen 8 och 10 gig.

 

Jag har inte formaterat hd:n innan så jag har ju "fabriks-inställningar" nu. det borde ju betyda att alla som har macbook får detta medelande när dom kör bootcamp? eller är era datorer Mac OS Extended (journaled) formaterade? Jag kan inte aktivera Journalföring, den ör dold, även om jag håller ner alt/option knappen. :huh:

 

 

vore mycket tacksam om jag fick hjälp! :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet fixat!

 

Sökte efter problemet på google och hittade några trådar på andra forum.

 

Felet verkar vara att bootcamp har svårt att flytta större filer, tex filmer.

Jag flyttade därför mina filmer över till min externa hårdisk och därefter fungerade installationen!

 

Bifogar länkar till några som diskuterade det här problemet och andra, tänkte att det kanske kunde vara till hjälp för någon. hoppas det är okej med moderatorerna!

 

http://macosx.com/forums/boot-camp-os-virt...nnot-moved.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...