Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Sista inlägget överst

Pocahontas

Recommended Posts

Retar mig lite på att att första inlägget kommer fram först, och att man sen måste klicka på

"Gå till första olästa inlägget"

Kunde det inte finnas en liten knapp att välja så att det alltid alla olästa inlägg kommer fram först.

Var där och snoka men jag hittar inte riktigt :(

Tack gode gud att det inte är standard med sista inlägget överst! :P Jag får fel i huvudet av att läsa en sida nerifrån.

Heh! Me to! (w00t)

Tack gode gud att det inte är standard med sista inlägget överst! :P Jag får fel i huvudet av att läsa en sida nerifrån.

Heh! Me to! (w00t)

Ja man läser ju normalt sett uppifrån och ner ;) Vill man läsa tvärtom får man väl vända datorn upp och ner :P

MacPrat hade ju den funktionen.... <_<

I sidan man kommer till efter att ha klickat på "Visa nya inlägg"-länken uppe till höger så finns den lilla blå rutan med pilen iallafall.

Nils Holmlöv

"Top posting" eller inte är en fråga om tycke och smak. Vissa gillar det, de flesta gör det inte. För den som följt en lång tråd är det naturligtvis irriterande att se de äldsta först, men för nytillkomna är det mer naturligt att hitta det äldsta inlägget överst.

Man kunde tycka att det borde gå att välja, men jag vet ärligt talat inte något enkelt sätt att lösa det. Det är inte inbyggt i InvisionBoard iaf, vad jag kunnat hitta.

Om man skulle försöka ge sig på att definiera det egentliga problemet, så är det ju faktiskt inte i vilken ordning inläggen är sorterade. Problemet är att man snabbt vill komma till de inlägg som är nya. Och det problemet har InvisionBoard löst.

De trådar som är uppdaterade sedan man senast var inloggad markeras med en symbol (newpost.gif) framför trådrubriken. Klickar man på denna bild hamnar man automatiskt på det första nya inlägget i tråden.

En relaterad funktion är markeringen i själva tråden av de inlägg som är nya sedan man senast var inloggad. Ikonen ser ut såhär: new_post_indicator_on.gif och hittas ovanför inlägget bredvid uppgiften om när inlägget gjordes.

Aha, ja men den duger ju fint den lilla pilen :lol:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...