Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

K750i och isync


adam.filipson

Rekommendera Poster

adam.filipson

Hej!

 

Har nyligen köpt en K750i (SonyEricsson) och har nu kommit till problem nummer ett.

 

När jag kör isync så tar den inte med alla nummer samt bilder till olika nummer.

Vad är det som inte stämmer?

Är det något jag inte "bockat" i eller ska jag ta ner något insticksprogram?

 

Snälla hjälp!

 

/amf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

adam.filipson

ingen som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det vara så att just dom numren som inte förs över egentligen ligger på sim-kortet? Kolla det!

Jag har också en K750. Jag har hittat följande brister i synken:

 

1. När man på telefonen tar bort en uppgift som man gjort färdigt så kopieras den på nytt från datorn :( Man får istället bara se till att ändra status på uppgiften till "färdig" så synkas "färdigt-statusen" till datorn och sen får man då och då samtidigt ta bort färdiga uppgifter från båda ställena.

 

2. När datorn går över till vinter/sommartid så gäller det att samtidigt manuellt ändra motsvarande inställning på telefonen SAMT att manuellt ändra klockan. Annars kommer nästa synkronisering skjuta massa kalenderhändelser i telefonen 1 timme åt något håll, vilket förstås är högst "livsfarligt" för privatlivet...

 

3. "Anteckningar" synkas ej alls så jag använder uppgifts-listan till anteckning fast utan påminnelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

adam.filipson
Bilder tas väl aldrig med. Dock nummer, och det funkar på min.

428153[/snapback]

 

 

http://www.apple.com/macosx/features/isync/devices.html

 

Du ska få med alla nummer som ligger på ditt sim, men bilder flyttas inte till 750.

428167[/snapback]

 

Jag tycker det också. Det funkade på min gamla mobil.

Nu är det så att ett "kort" i adressboken har 4 olika nummer (till samma namn såklart) och där synkar den bara ett nummer. Samt på mitt kort så tar den inte alla mail och inte heller hemsideadressen.

 

Är det något som jag missat i någon inställning då?

 

Tack för hjälpen!

 

/amf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag synkade min för k750 idag för sista gången. Det slutade helt enkelt fungera... Skitskummt.

Men tyvärr har det varit så mkt problem med just den luren så det blir att skicka den på service för fjärde gången.

 

När den väl synkade funkade det perfekt. Den tog med alla nummer och mail adresser. Dock får man ställa in hur många veckor/månader den ska synka på kalendern.

 

Tycker också det hade varit trevligt om den synkat bilder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

adam.filipson
När den väl synkade funkade det perfekt. Den tog med alla nummer och mail adresser. Dock får man ställa in hur många veckor/månader den ska synka på kalendern.

428429[/snapback]

 

Hur gjorde du då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

adam.filipson

Det är detta som skall till telefonen.

Då är detta bara EN kontakt...

 

post-6280-1162929456_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag gjorde inget direkt. När den synkar tar den med rubb och stubb. Det är ingen inställninga vad jag vet. Men ibland buggar det. Jag kommer ihåg förra året synkade den precis allt utom just en kontakt. Förstod mig aldrig på varför. Men men...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

adam.filipson
Ja, jag gjorde inget direkt. När den synkar tar den med rubb och stubb. Det är ingen inställninga vad jag vet. Men ibland buggar det. Jag kommer ihåg förra året synkade den precis allt utom just en kontakt. Förstod mig aldrig på varför. Men men...

428757[/snapback]

 

Kanske var otydlig i min fråga.

 

Jag kan synka kontakterna men inte all INFORMATION från kontakterna (se bild ovan).

Alla nummer och mailadresser kommer inte med.

DÄR är problemet.

 

amf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstod din fråga. Jag är ledsen. Det funkar på min. Den drar över alla nummer samt mail adresser. Har tyvärr inget svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

adam.filipson
Jag förstod din fråga. Jag är ledsen. Det funkar på min. Den drar över alla nummer samt mail adresser. Har tyvärr inget svar.

428848[/snapback]

 

Okej, skumt.

jag får väl hålla ut helt enkelt och hoppas att det löser sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

adam.filipson
Jag förstod din fråga. Jag är ledsen. Det funkar på min. Den drar över alla nummer samt mail adresser. Har tyvärr inget svar.

428848[/snapback]

 

Du skulle inte kunna ta en skärmdump på dina inställningar och lägga upp dem i denna tråd så jag kan dubbelkolla om jag missat något?

Vore så sjysst!

 

/amf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om det är vad som knasar i ditt fall, men jag märkte att när jag hade fler än ett mobil-nummer till en kontakt så synkades bara ett av numren. När jag valde en annan rubrik i adressboken än "mobil" så fick jag med båda numren, dock får det ena (i telefonen) en mobil-ikon och det andra en text-ikon, men det får man leva med... Annars tror jag min k750i synkar som den ska...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du valt "Fler alternativ" i iSync och avmarkerat "Synkronisera endast kontakter med telefonnummer". Jag har för mig att det var så jag gjorde, efter att ha haft samma problem vid synkning av min K700i.

Dessutom har du väl valt "kontakter" i telefonens telefonbok, och inte "SIM-nummer"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

adam.filipson
Jag vet inte om det är vad som knasar i ditt fall, men jag märkte att när jag hade fler än ett mobil-nummer till en kontakt så synkades bara ett av numren. När jag valde en annan rubrik i adressboken än "mobil" så fick jag med båda numren, dock får det ena (i telefonen) en mobil-ikon och det andra en text-ikon, men det får man leva med... Annars tror jag min k750i synkar som den ska...

429052[/snapback]

 

Det som knasar är att alla nummer (hem, mobil, arbete) och mailadresser inte kommer till telefonen. Konstigt, konstigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

adam.filipson
Har du valt "Fler alternativ" i iSync och avmarkerat "Synkronisera endast kontakter med telefonnummer". Jag har för mig att det var så jag gjorde, efter att ha haft samma problem vid synkning av min K700i.

Dessutom har du väl valt "kontakter" i telefonens telefonbok, och inte "SIM-nummer"?

429296[/snapback]

 

Provade att göra som du sa men icke.

Det hjälpte inte det heller.

 

Någon som har fler tips?

Någon som HAR K750i?

 

amf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skulle inte kunna ta en skärmdump på dina inställningar och lägga upp dem i denna tråd så jag kan dubbelkolla om jag missat något?

Vore så sjysst!

 

/amf

429046[/snapback]

 

isync.tiff

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

adam.filipson
Kolla om du hittar någon matnyttig information på denna länk http://mobile.feisar.com/forum/index.cgi?fid=11&search

PS. Har du prövat att ta bort telefonen och sedan ominstallera den?

429525[/snapback]

 

Jag prövade att ominstallera idag.

Utan resultat tyvärr.

Ska även kolla in länken.

Tack!

 

amf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

adam.filipson
Kolla om du hittar någon matnyttig information på denna länk http://mobile.feisar.com/forum/index.cgi?fid=11&search

PS. Har du prövat att ta bort telefonen och sedan ominstallera den?

429525[/snapback]

 

Fungerar fortfarande inte...

 

Detta ska med.

 

post-6280-1163096394_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar fortfarande inte...

 

Detta ska med.

 

post-6280-1163096394_thumb.png

429791[/snapback]

 

Jag har kollat lite mer på min k750i och vad jag ser så kan man bara ha en adress för varje kontakt. Vad är det du menar att du vill ha med när du skriver hem och arbete på två ställen?

Med musik, menar du personlig ringsignal för kontakten? tror inte iSync plockar över musik eller ringsignaler, det får man nog köra manuellt över BT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

adam.filipson
Vad är det du menar att du vill ha med när du skriver hem och arbete på två ställen?

429819[/snapback]

 

Det ena är mail (undre) och det andra är telefonnummer (övre).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ena är mail (undre) och det andra är telefonnummer (övre).

429829[/snapback]

 

Tror bara telefonen fixar att ha en emailadress per kontakt. Gå in i kontakter på telefonen och titta vilka rubriker som finns. Den kan ju inte hämta mer info än den har "luckor" för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...