Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

ska datorn krasha när man ftpar till sig själv...


FixarFrazze

Rekommendera Poster

Jag försökte ftpa mig själv från finder genom [äpple]+[K] och när jag skrivit in användarnamn och lösen hängde finder sig självt... är det meningen...

 

finns det något sätt att plocka fram consol.log-filen från förra uppstarten? det stod en del intressanta saker där om finderkrachen...

 

os 10.2.8

G4 450Mhz

512MB RAM

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mac OS X implementering av ftp är värdelös, tyvärr. Den vågar man sällan använda till något vettigt.

 

Du hittar gamla logg-filer i /private/var/log/ och systemlogen heter system.log.7.gz fast inte nödvändigtvis med siffran 7. Du kan packa upp dem med stuffit expander eller med terminalen med gzip.

 

Skriv gzip -d system.log.7.gz (fast med din fils namn förstås)

 

Sedan tar du bort siffran så filen slutar på .log och sen kan du titta på den i Systemmeddelanden/Console.app.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mac OS X implementering av ftp är värdelös, tyvärr. Den vågar man sällan använda till något vettigt...

I Panther fungerar FTP klockrent, jag har provat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

…bara en stilla undran. Har idag sett två inlägg som handlar om personer som kommenterar Panther. Vad är det för skillnad på dessa inlägg jämfört med den tidigare diskussion som blev låst? Panther finns väl ännu inte att köpa eller har jag missat något?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citerar magnus

…bara en stilla undran. Har idag sett två inlägg som handlar om personer som kommenterar Panther. Vad är det för skillnad på dessa inlägg jämfört med den tidigare diskussion som blev låst? Panther finns väl ännu inte att köpa eller har jag missat något?

 

Jo, Panther har lanserats nu. Men det börjar inte levereras förrän 24 oktober. Men hur som helst så är allt om Panther officiellt nu. http://www.apple.com/se/ http://www.apple.com/se/macosx/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mac OS X implementering av ftp är värdelös, tyvärr. Den vågar man sällan använda till något vettigt.

 

Du hittar gamla logg-filer i /private/var/log/ och systemlogen heter system.log.7.gz fast inte nödvändigtvis med siffran 7. Du kan packa upp dem med stuffit expander eller med terminalen med gzip.

 

Skriv gzip -d system.log.7.gz (fast med din fils namn förstås)

 

Sedan tar du bort siffran så filen slutar på .log och sen kan du titta på den i Systemmeddelanden/Console.app.

har då alltid funkat för mig.... å mina vänner =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...