Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Manahmanah-feber härjar hos Axelman


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Manah manah...manjanah

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 72
  • Created
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

  • Axelman

    19

  • ronny

    8

  • treebeard

    6

  • ClCdCm

    6

Om du inte slutar snart så anmäler jag dig :byrakrat:

Fast vart vet jag inte :dumstrut:

Manahmanah ma nah manah Manahmanah ma nah manah Manahmanah ma nah manah Manahmanah ma nah manah Manahmanah ma nah manah Manahmanah ma nah manah Manahmanah ma nah manah Manahmanah ma nah manah Manahmanah ma nah manah

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

manah manah dubbat på spanska?  :chock:

425905[/snapback]

 

Nä, som tjej sjunger jag ju doa-biten.... *pah-di dididi*, stavningen av det hela är det värre med.... :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, som tjej sjunger jag ju doa-biten.... *pah-di dididi*, stavningen av det hela är det värre med.... :fundersam:

426196[/snapback]

Kom på det sen ^_^

Fast jag tycker allt du får gå på manah manah också om du vill. Axelman kan nog ta över den andra stämman ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Manahmanah! Padi-dididi...

Manahmanah! Padi-didi...

Manahmanah! Padi-dididi...dididi...dididi.....dididi di-dididididi!!

 

:whistling::whistling::whistling::whistling::whistling::whistling::whistling:

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Manahmanah! Padi-dididi...

Manahmanah! Padi-didi...

Manahmanah! Padi-dididi...dididi...dididi.....dididi di-dididididi!!

 

:whistling:  :whistling:  :whistling:  :whistling:  :whistling:  :whistling:  :whistling:

426233[/snapback]

Det var ju bara textform. Får man ett smakprov på hur det låter från munnen med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Manahmanah på dalmål, jo det skulle vara nåt! :lol:

426342[/snapback]

En gång när jag var i dalarna fickk jag veta att det fanns många olika dalmål-dialekter. Tyvärr märkte jag ingen större skillnad på dom, fastän att en av dom skulle vara halv obegriplig för utomstående. Han som pratade kanske blandade ihop sin dialekt med vanlig svenska, för annars förstår jag inte hur det gick till :fundersam: Manahmanah på er -_-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, visst finns det skillnader. Men samtidigt finns det många olika genomgående drag, som i och för sig inte alla är unika för Dalarna, utan många finns också exempelvis i Västmanland. Sen ska man helst skilja på regional dialekt och regionalt uttalsmönster. Det senare behöver inte betyda att man pratar dialekt - man kan prata "rikssvenska" med daluttal utan vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ju bara textform. Får man ett smakprov på hur det låter från munnen med?

426340[/snapback]

 

Vilka KRAV somliga har......... det blir till att värma upp Garageband..... :skondans:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En gång när jag var i dalarna fickk jag veta att det fanns många olika dalmål-dialekter. Tyvärr märkte jag ingen större skillnad på dom, fastän att en av dom skulle vara halv obegriplig för utomstående. Han som pratade kanske blandade ihop sin dialekt med vanlig svenska, för annars förstår jag inte hur det gick till :fundersam: Manahmanah på er -_-

426347[/snapback]

 

Ju längre upp man kommer desto svårare blir dialekterna..... Rättviksmål, Äppelbomål, Älvdalsmål är obegripliga för mig som har bott hela mitt liv här och umgåtts med dessa människor....... några ord har man snappat upp... I Falun pratas det rikssvenska i stort sett med dalamelodi......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det där Jobs bor? :fundersam:

426495[/snapback]

 

Nja... det ryktas om att han har en sommarstuga i Äppelbo, alldeles bredvid Äppel-Bobo.... :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja... det ryktas om att han har en sommarstuga i Äppelbo, alldeles bredvid Äppel-Bobo....  :kaffe:

 

Som är släkt med Ockelbobo? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som är släkt med Ockelbobo? :lol:

426504[/snapback]

 

Exakt...... :skondans: ... de är bryllingar.... :kaffe:

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...