Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Torrent?


lisalisa

Rekommendera Poster

Anders Lundberg

Vadå? I prefs kan du ju lägga till andra sidor att söka på, bara trackern använder en post-adress i sökningen (typ "http://www.mininova.org/search/?search=%@" för mininova) så funkar det bra.

 

Jag körde alltid Azureus innan, nu kör jag enbart XTorrent. Iaf tills vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 149
  • Created
  • Senaste svar
Vadå? I prefs kan du ju lägga till andra sidor att söka på, bara trackern använder en post-adress i sökningen (typ "http://www.mininova.org/search/?search=%@" för mininova) så funkar det bra.

 

Jag körde alltid Azureus innan, nu kör jag enbart XTorrent. Iaf tills vidare.

Ja, men det blir i separata tabs, och då är det ju meningslöst, kan lika bra ta upp Firefox och söka på sidorna...

 

Då föredrar jag Bitrockets sökning. Söker på hur många sidor som helst by default (bara att välja vilken uppe i hörnan) och öppnar direkt i Firefox.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är så många sidor med svar att jag inte har tid att kolla igenom alla ikväll, men..

Låt mig bara summera snabbt att jag laddat ner flera Linuxdistributioner genom BitTorrent med hjälp av Transmission. Ubuntu, känner ni till det? Hihi. Ja, jag använder det lagligt.

 

Min mamma och min mormor var ju länge på mig med funderingar över vad internet var bra för (detta var flera år sedan när det var nytt och spännande). Allt de kunde komma på har med oetiska saker att göra. Det tycker jag är synd, exempelvis hade jag aldrig haft modet att köpa en Mac om inte jag hade kunnat lära mig tekniken bakom funktionerna i Mac OS X genom guider på internet.

 

Bara mina två 50-öringar (Just my two cents)

 

Jag förstår dock er oro eftersom "fildelning" retligt nog idag betyder "kopiera Filmen från internetsidanmedallafilmerochså'ntba.com". Fildelning för mig har helt andra innebörder iom. att jag är f.d. Linuxfanatiker som alltid sett Gratis som free software och open source. Helt lagligt. Jag delar gärna med mig av senaste koden till BOCHS från bochs.sourceforge.net exempelvis om någon behöver en snabb mirror eller har krånglande internetanslutning och behöver det på en CD-R-skiva. Jag AVSKYR piratkopiering som pesten eftersom det är en bra anledning till varför Linux inte är så populärt idag. Det är en stor konkurrent med piratkopierat operativsystem och programvara. Open source kan inte alltid mäta sig med sånt och då sviker marknadsandelar. Om däremot villkoren var schyssta på marknaden så skulle Linux och BSD fungera för den stora massan. Intresset för Lagligt+Gratis är stort så länge som marknaden har konkurrens på allvar.

 

Slutligen .. förlåt att jag vridit konversationen tillbaka åt andra hållet igen, men jag tyckte att det behövdes sägas. Ni får flytta detta inlägg till en annan tråd om ni vill alternativt ta bort det om det är överflödigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

jag har problem med mina torrent nerladdningar :(

dom går i 0.60 kbs - 12kbs hela tiden och är allmänt ostabila,

har prövat olika portar och öppnat dom i brandväggen, men det står bara "stealth port" och "error mapping port"

det har alltid funkar fint innan, tills idag :superirrterad: har prövat med bitrocket o xtorrent med, dom kan inte heller "mapa" portarna..,eller få upp farten

Datorn är direkt ansluten till mitt hsdpa modem (3).

 

Frågor: 1. varför går det så jävla segt?

2. vad är "mapping" ?

3. Är det Tre's fel att det inte funkar?

4. Försämras hsdpa modemts motagning när det regnar?, för det verkar nästan så...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

också, transmission lyckas aldrig direkt ansluta till så många seeders...

typ 3 / 34., inget annat program lyckas ansluta till många seeders heller...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Istället för att fråga vilket torrent-program som är "bäst" tänkte jag säga de features som jag vill ha i ett torrent-program - så kan ni väl säga vilket eller vilka som har dem.

 

-Det skall gå att ladda ner endast delar av en torrent (som i uTorrent)

-Det skall gå att sätta maxupload-fart och maxdownload-fart för hela torrent-programmet

-Det skall gå att sätta maxupload-fart och maxdownload-fart för enskilda torrents

-Det skall gå att prioritera torrents och helst också filerna i torrentsena

 

Och vara bra på olika sätt i övrigt, gärna snabbt, snyggt och trevligt. Finns detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det var snack i början om att ta bort den här tråden, och...jag tycker nog, i ärlighetens namn, vem har användning för funktionerna i Bits On Wheels för enbart lagliga nedladdningar ??...med handen på hjärtat...

Jag stannade på Tomato Torrent, och märkte andra gången jag laddade hem det, att det som jag tyckte lät som den senaste versionen var en PPC release, och att det fanns en Intel variant med.

Annars har ju Opera inbyggt stöd för torrenter...

 

/Micke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Istället för att fråga vilket torrent-program som är "bäst" tänkte jag säga de features som jag vill ha i ett torrent-program - så kan ni väl säga vilket eller vilka som har dem.

 

-Det skall gå att ladda ner endast delar av en torrent (som i uTorrent)

-Det skall gå att sätta maxupload-fart och maxdownload-fart för hela torrent-programmet

-Det skall gå att sätta maxupload-fart och maxdownload-fart för enskilda torrents

-Det skall gå att prioritera torrents och helst också filerna i torrentsena

 

Och vara bra på olika sätt i övrigt, gärna snabbt, snyggt och trevligt. Finns detta?

Tror att Azureus klarar dina krav.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ingen som kan något svar på mina tidigare frågor om anslutingar?

 

kan även nämna att om jag laddar ner från tex macupdate så går det lika fort som vanligt!

hjälper heller inte om jag stänger av brandväggen helt.

 

ingen som vet vad det beror på? det är helt otroligt irriterande :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för mig har azureus buggat, bitrocket buggat och transmission är alldeles för "litet" för min smak...älskade bitrocket innan det buggade

 

Många buggar ja... jag nöjer mig med transmission, funkar bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har problem med mina torrent nerladdningar :(

dom går i 0.60 kbs - 12kbs hela tiden och är allmänt ostabila,

har prövat olika portar och öppnat dom i brandväggen, men det står bara "stealth port" och "error mapping port"

det har alltid funkar fint innan, tills idag :superirrterad: har prövat med bitrocket o xtorrent med, dom kan inte heller "mapa" portarna..,eller få upp farten

Datorn är direkt ansluten till mitt hsdpa modem (3).

 

Frågor: 1. varför går det så jävla segt?

2. vad är "mapping" ?

3. Är det Tre's fel att det inte funkar?

4. Försämras hsdpa modemts motagning när det regnar?, för det verkar nästan så...

Vilka portar har du testat? och har du öppnat i routern om du har ngn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka portar har du testat? och har du öppnat i routern om du har ngn?

 

har ingen router,

har prövat 50001, 50245

samt den förinställda 9090 ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså, nu ska jag sticka ut hakan lite...eller..nåt..

jag använder nästan aldrig torrenter, så min erfarenhet är högst begränsad, men kan det inte bara vara så enkelt att det inte går snabbare ? Problemet med just torrenter är väl att man inte kan kbestämma vem/var man laddar från, och vad den har för inställningar, anslutning..

Hade det här gällt en sida som hade laddat långsamt, så hade ju frågan dykt upp: vilken sida är det ? för att kunna väga in i bedömningen vad dom har för anslutning mm..så om jag frågar...vad är det för torrenter du laddar hem och från vem ?

men jag kan ha fel, då ber jag 1000 ggr om hundra k...ursäkt...

 

 

/Micke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså, nu ska jag sticka ut hakan lite...eller..nåt..

jag använder nästan aldrig torrenter, så min erfarenhet är högst begränsad, men kan det inte bara vara så enkelt att det inte går snabbare ? Problemet med just torrenter är väl att man inte kan kbestämma vem/var man laddar från, och vad den har för inställningar, anslutning..

Hade det här gällt en sida som hade laddat långsamt, så hade ju frågan dykt upp: vilken sida är det ? för att kunna väga in i bedömningen vad dom har för anslutning mm..så om jag frågar...vad är det för torrenter du laddar hem och från vem ?

men jag kan ha fel, då ber jag 1000 ggr om hundra k...ursäkt...

/Micke

 

Du har fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och du är dum! :skrattaat:

 

jag skojade bara, men jag tänkte bara klargöra att mitt inlägg gällde någon som sa att han inte hade den hastighet som han "ville" ha, och frågade om portar och grejer..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har ingen router,

har prövat 50001, 50245

samt den förinställda 9090 ...

Testa 65400

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och du är dum! :skrattaat:

 

jag skojade bara, men jag tänkte bara klargöra att mitt inlägg gällde någon som sa att han inte hade den hastighet som han "ville" ha, och frågade om portar och grejer..

 

Det framgick. Går det hela tiden under 1kbps är det också ganska normalt att man börjar titta på portarna...

 

Det är skillnad ifall någon säger det går bara i vad vet jag 100kbps, jag vill ha snabbare, men så var inte fallet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
bjoernowitsch

Till dem som skäms för att diskutera torrent-nerladdningar, kan jag visa ett exempel på helt laglig sådan:

http://www.neooffice.org/neojava/en/maindownload.php

Jag hittade den när jag laddade ner nya Neo Office. Det här är vanligt hos open source-program, för att man ska kunna få till sig riktigt stora paket snabbt. Själv har jag laddat ner, om det var Neo Office eller Open Office, minns jag inte, genom Tomato Torrent, och det gick helt utmärkt. Tomato Torrent var alltså helt okej, för det händer inte ofta att jag ger mig på sådana nerladdningar. Jo, nu hittade jag den här sidan, och det kan ju inte vara något skumt med den.

http://distribution.openoffice.org/p2p/

Välj Mac OS X i Choose system, och se vad som händer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
  • 5 months later...
mynameisoscarjo

Hur får jag tag på limewire för OS 10.4? :o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...