Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Torrent?


lisalisa

Rekommendera Poster

Transmission är helt klart bäst, en nedladdningsruta inget annat... Man slipper allt tjafs...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 149
  • Created
  • Senaste svar
"kärringar" :superirriterad:  Vill du ha en bpl ?

423218[/snapback]

Vad är "en bpl"? Det e inget bra tror jag...

 

Själv kör jag Bittorrent och inser direkt hur fet-ute ur den här diskussionen jag är. :blushing:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Transmission är helt klart bäst, en nedladdningsruta inget annat... Man slipper allt tjafs...

489312[/snapback]

Synd bara att det saknar all form av standard-funktionalitet. Är ett under att man ens kan ladda ner saker i det, så basic som det är... Är som att byta ut MS Word mot Notepad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synd bara att det saknar all form av standard-funktionalitet. Är ett under att man ens kan ladda ner saker i det, så basic som det är... Är som att byta ut MS Word mot Notepad.

489451[/snapback]

För de som bara behöver dra hem iso-filer på Linuxsystem så funkar väl Transmission utmärkt, men om man bara vill ha vissa filer från en torrentfil så ligger man bättre till med Azureus.

 

Det beror på vad ma nska göra helt enkelt. En stor fördel med Transmission är att den är så HIMLA resurssnål av datorn, den kräver inte mycket för att rulla och slöar inte ner datorn så som Azureus kan göra ibland. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag använder transmission, och när det arbetar för fullt, märker jag ingen skillnad i form av slö dator överhuvudtaget, och jag har ändå en gammal ibook.

 

En hellt annan femma är däremot limewire... nu vet jag inte om det e samma sak, men de gör datorn i princip obrukbar iallafall. blä :ThumbsDown:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag använder transmission, och när det arbetar för fullt, märker jag ingen skillnad i form av slö dator överhuvudtaget, och jag har ändå en gammal ibook.

 

En hellt annan femma är däremot limewire... nu vet jag inte om det e samma sak, men de gör datorn i princip obrukbar iallafall. blä :ThumbsDown:

489621[/snapback]

Limewire är gjort i Java. Det vill säga, det tolkas i en maskin, ungefär som Rosetta. Inte konstigt att det blir slött. Samma med Azureus. Därmed är båda de programmen no-no program. Slöa och sega.

 

För gnutella finns inte något speciellt bra alternativ tyvärr, så man får köra med limewire och frostwire. För bittorrent finns däremot BitRocket som är väldigt mycket bättre än transmission och samtidigt extremt mycket snabbare än Azureus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Limewire är gjort i Java. Det vill säga, det tolkas i en maskin, ungefär som Rosetta. Inte konstigt att det blir slött. Samma med Azureus. Därmed är båda de programmen no-no program. Slöa och sega.

 

För gnutella finns inte något speciellt bra alternativ tyvärr, så man får köra med limewire och frostwire. För bittorrent finns däremot BitRocket som är väldigt mycket bättre än transmission och samtidigt extremt mycket snabbare än Azureus.

489680[/snapback]

 

Bitrocket Product Requirements: Mac OS X 10.4 or higher

 

.... väldigt mycket sämre än transmission om man bara har 10.3 :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bitrocket Product Requirements: Mac OS X 10.4 or higher

 

.... väldigt mycket sämre än transmission om man bara har 10.3 :ThumbsUp:

489686[/snapback]

Vill man vara fin får man lida pin ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstigt att den här tråden lever vidare.

489315[/snapback]

 

Nja, det beror väl på att Leijon skrev i början av tråden:

Vi tillämpar ett experiment och tillåter den.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan inte säga något annat än att transmission är mest användarvänligt iallafall...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller helt klart på Azureus!

 

Man får så många funktioner med, men den är inte så värst användarvänlig.. Men som sagt, efter man kommit på hur de funkar o. börjar utforska funktionerna i det, så då är de riktigt bra :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, det beror väl på att Leijon skrev i början av tråden:

489732[/snapback]

Jo men så stängs andra trådar som är mildare :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

varför är denna tråden fortfarande uppen Pocca?

 

ni stänger ju andra trådar nästan såfort man andas ordet torrent

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att det har att göra med att den här tråden bara behandlar vilken torrentklient som är bäst. Chefis tyckte att vi skulle testa och se om det går att hålla det på den nivån och det verkar ju som att vi fixar det :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför är denna tråden fortfarande uppen Pocca?

 

ni stänger ju andra trådar nästan såfort man andas ordet torrent

490056[/snapback]

 

Se mitt senaste inlägg eller chef.reds. inlägg på första sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är "en bpl"? Det e inget bra tror jag...

489332[/snapback]

 

Box på läppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Box på läppen.

490098[/snapback]

Ber att få tacka. Då vet jag :ThumbsUp: och det vill iaf jag inte ha. Alternativt att Poca släppper in sina bin i min lhgt om jag inte e snäll :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej jag sitter å pular lite med xtorrent. Jag är ganska ny på området, jag har läst igenom denna tråd och förstår att den inte ska utmynna i någon how to do manual. Vet inte om jag går över gränsen här med att fråga detta, isf kan väll moderator vänligen deleta posten eller informera mig via pm så ska jag genast ta bort den. Men eftersom den rör hur själva programmet antar jag att det kan vara ok.

 

Men som sagt sitter med xtorrent. Jag har en 10 Mbit lina men nedladdningshatigheten når max 30Kb/s och i snitt kring 15-20kb/sek. Jag antar att det ska gå beydligt fortare. Jag har försökt finna någon hjälpmanual men utan framgång.

 

Z.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo men så stängs andra trådar som är mildare :huh:

490030[/snapback]

 

 

varför är denna tråden fortfarande uppen Pocca?

 

ni stänger ju andra trådar nästan såfort man andas ordet torrent

490056[/snapback]

Som sagt, denna tråden är en "experimenttråd".

 

Om alla är med på samma "outtalade" linje o inte börjar prata om torrenttips etc så spinner vi vidare här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej jag sitter å pular lite med xtorrent. Jag är ganska ny på området, jag har läst igenom denna tråd och förstår att den inte ska utmynna i någon how to do manual. Vet inte om jag går över gränsen här med att fråga detta, isf kan väll moderator vänligen deleta posten eller informera mig via pm så ska jag genast ta bort den. Men eftersom den rör hur själva programmet antar jag att det kan vara ok.

 

Men som sagt sitter med xtorrent. Jag har en 10 Mbit lina men nedladdningshatigheten når max 30Kb/s och i snitt kring 15-20kb/sek. Jag antar att det ska gå beydligt fortare. Jag har försökt finna någon hjälpmanual men utan framgång.

 

Z.

491402[/snapback]

Får tyvärr inte hjälpa dig på det området tror jag men jag testar :)

Du måste öppna portarna är allt jag säger :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad ar portar och hur oppnar man dem. Var oppnar man dem. Ar det en sakerhetsrisk att oppna portar. Jag anvander varken brandvagg eller virusrpogram.

 

Om jag anvander transmission for att ladda hem ett demospel som ar helt lagligt. Hur gor jag da for att oppna portarna for att det ska ga fortare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad ar portar och hur oppnar man dem. Var oppnar man dem. Ar det en sakerhetsrisk att oppna portar. Jag anvander varken brandvagg eller virusrpogram.

 

Om jag anvander transmission for att ladda hem ett demospel som ar helt lagligt. Hur gor jag da for att oppna portarna for att det ska ga fortare?

491917[/snapback]

Portar är brandvägg. Har du ingen brandvägg finns det inga portar att bry sig om. (Kom ihåg dock att det är brandvägg inbyggt i din router, så jag tror faktiskt du har en brandvägg som du inte vet något om.) Ja, det är en säkerhetsrisk att öppna portar, men det är en väldigt liten risk. Öppna en port som inte används till något annat och sätt ditt torrentprogram på att använda just den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En stor fördel med Transmission är att den är så HIMLA resurssnål av datorn, den kräver inte mycket för att rulla och slöar inte ner datorn så som Azureus kan göra ibland. :)

 

Fattar inte varför folk klagar så mycket på Azureus...

 

Jag har många gånger kört Azureus i bakgrunden och samtidigt kört antingen X-Plane eller Ghost Recon. Det går inte ens att märka att Azureus är på i bakgrunden - de andra programmen går lika snabbt som annars. Det enda som den gör som kan slöa ner datorn en aning, är när den skriver en ny fil precis i början av nerladdningen, men det varar bara i sekunder till några minuter (beroende på hur stor filen är).

 

Azureus är helt underbart fantastiskt bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...