Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Vad tycker du om forumet...

Axelman

Ja, VAD tycker du?  

38 members have voted

1. 1. Ja, VAD tycker du?

• 1. Bryr mig inte.
      1
    • 2. Kollar ibland men hittar inget av intresse.
      0
    • 3. Kollar ibland men det är mest tjafs.
      2
    • 4. Ganska bra men har inte tid att vara inne så ofta.
      3
    • 5. Bra och jag är inne ofta.
      13
    • 6. Är inne varje dag. Känner mig som en inventarie.
      12
    • 7. Är beroende. Kan inte logga ut. Hjälp....
      3
    • 8. Kunde bli bättre. Skriver några bra idéer som jag kom på!
      1

Recommended Posts

Alternativ 8 är väl lite knepigt. Det finns ju alltid plats för förbättringar, fast jag känner mig som en inventarie :D

MacWorlds diskussionsforum är verkligen bra! Jag är inne flera gånger varje dag (skriver dock inte varje gång, läser desto mer). Det är en trygghet att ha tillgång till så mycket kunniga och erfarna macanvändare direkt via bokmärkesraden. Trivs betydligt bättre här än på de andra macforumen.

:D

Heja MacWorld & forumet!

Finns alltid förbättringar att göra!

Jag hoppas verkligen inte det anses som en missnöjesyttring mot MacWorlds forum att ett nytt forum nu startat. Snarare ser jag det som två helt olika forum och kommer att vara här lika mycket som tidigare... om ni vill ha mig kvar vill säga.

Anders Lundberg

Självklart vill vi det :)

Och inventarie, ja det var väl det närmaste av dom svaren iaf :D

Nils Holmlöv

Flyttar till Forumsynpunkter, men fortsätt gärna att skriva kommentarer. Jag följer tråden med intresse.

Är det Poca som valt är beroende?

Det minns jag inte, men när jag nått 999 lägger jag av.

Köper en PC istället! Vill ha nåt som håller mig sysselsatt!

MacWorld var det forum jag först blev medlem i som nybliven Macägare för drygt ett år sedan.

Började med att jag kollade runt på nätet efter allt som var Macrelaterat.

Stötte även på de andra forumen men det var Macworld jag fastnade för.

Försöker erinra mig varför det blev så. Min starkaste upplevelse av forumet när jag tog mina första stapplande steg in i det, var nog värmen, glädjen, villigheten att hjälpa och en härlig charmfull atmosfär.

Mina steg in i forumet var verkligen stapplande i ordets rätta bemärkelse, fattade inte hur någonting fungerade. Alla konstiga knappar som jag inte visste var de var till för. Ska bara inte tala om alla hänvisningar till trådar hit och dit, TRÅDAR??? Det var ju någonting som man använde för att sy med!!! Nu vet jag lite bättre!:)

Som ni säkert redan har anat så hade jag aldrig någonsin tidigare satt min fot i ett forum.

Tänk er in i min situation! Dessutom satt jag med en sprillans ny PowerBook som jag skulle utforska och bekanta mig med.

För att göra en lång historia lite kortare, jag har så mycket att tacka Macworld och dess medlemmar för. En helt ny värld öppnade sig för mig och många fina cybervänner har jag fått på köpet.

Naturligtvis så tittar jag in i forumet så gott som dagligen, vill ju i missa något.

Jag vet att jag inte är särskilt aktiv då det gäller skrivandet av den enkla anledningen att jag inte kan särskilt mycket vad gäller macrelaterade ämnen.

Vill ju inte flamsa hur mycket som helst heller. :D

Vill nu passa på att tacka alla duktiga medlemmar som med oförtrutet tålamod hjälpt mig då jag behövt det. :wub:

Ytterst vill jag tacka Nils och hans medarbetare som gjort detta forum möjligt.

Självklart så prenumererar jag på tidningen också!

PS Hade nog aldrig kommit på tanken att sätta dessa mina tankar på pränt om inte denna "tråd" hade kommit upp. DS

Vänliga Hälsningar

jojjo :)

rastapopoulos

MW:S forum är det klassiska forumet, och det första som de flesta "förstagångsväljare" kommer i kontakt med.

Det är utmärkt, och Nils och kompani har alltid skött det bra, säger eder alltid lika ödmjuka Rastapopoulos som varit med sedan IDG onlines tid - om än ock i olika skepnader.

Att jag personligen inte är här lika ofta som förr beror väl i dagarna på att jag är smått involverad i forumet HardMacCafé, och inte pga något missnöje med detta förträffliga forum. Nyheterna har sedan Andreas Leijons start blivit ytterst läsvärda och aktuella, vilket är roligt.

Det finns plats för mångfald, även i Macvärlden - där vi trots allt står ut med såväl mjuk- som hårdvara samt operativ från en aktör i monopolställning.

Själv vistas jag mest På HMC, men även här och på 99mac när andan faller på.

Är det inte - om något - ett tecken på Macens stärkta ställning att det behövs fler platser att vistas på för den ökande skara som upptäckt charmen med Macen?

Jag trivs ypperligt här på macworld och forumet är jag helt nöjd med :) De dagar jag vill läsa lite annat så är det faktiskt 99mac som gäller för min del där läser jag och postar ytterst sällan finns så himla mkt intressant läsning där. Här på macworld så postar jag förhållandevis rätt ofta då det är rätt mkt enkla frågor som jag kan svara på.

Började min datorkarriär för snar tio är sedan med Mac av en slump ( tack Stig :) ). Har inte ångrat mig en sekund, faktiskt. Särskilt inte när man hälsar på hos PC-kompisar och de är ärliga...... :lol::lol::lol: . Mac är inte heller perfekt, men det passar mig som gör som jag vill.

Som forumbesökare är jag ganska färsk. Jag började strax innan det förra krachade... Detta forumet gav jag nästan upp i början för jag fattade ingenting av alla knappar och rubriker och shit... ;) Men skam den som ger sig, tänkte jag och möljade på. Det har jag inte ångrat. Det är KUL med forum fast man är 40+... :blush: Här kan alla blandas och till och med "småungarrna" som inte är torra bakom öronen välkommnas varmt i debaten! KUL!!

Stort varmt TACK till Nils o Co som gör detta möjligt!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...