Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Strul efter uppdatering av X

Piraya2

Recommended Posts

Gjorde senaste uppdateringen av OSX när programuppdateringen ropade till.

Nu får jag bara upp en grå ruta när jag startar upp som talar om att datorn behöver startas om...

Efter att ha testat flera gånger utan bättre resultat så startar den när jag håller in c-tangenten.

När datorn sedan startar så finns inget ljud. Den hittar inga enheter.

För övrigt så klarar den heller inte längre att starta upp classicläget i bakgrunden utan slutar efter bara några sekunder.

Tänkte då installera om systemet men då säger den att det inte går eftersom den nu redan har ett nyare (uppdateringen?) system installerat.

Hur f-n ska man bära sig åt. Är det bara att kosta på sig Panther eller?

Kan du berätta om vad du har för dator?

Kan du rycka ut diverse firewire och usb-enheter som inte kommer från Apple och se om du kan starta från system-CD:n du fick med datorn?

Den grå rutan är ett Kernel Panic-meddelande som ofta beror på något hårdvarufel. Så om du installerat nytt minne nyligen kan det vara på grund av det också.

Har du DiskWarrior rekommenderas att köra den CD:n och se om denna kan rädda situationen om det bara är någon skadad fil på hårddisken.

Prova att starta om i "Säker Start" (håll ned shift-tangenten medan maskinen startar). Om det fungerar och du har tillgång till nätet så kör du Programuppdatering/Softwareupdate inne i Systeminställningarna så att du får den "rättade" varianten av 10.2.8. Eller så hämtar du hem combo-uppdateringen och installerar den.

Snabbt där Petra.

:-)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...