Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

En Mac hos storföretaget, funkar det?


thevil

Rekommendera Poster

Sitter själv i en större organisation med i stort sett bara PC-burkar runt mig.

Några nätverksproblem har jag aldrig haft men vi kör i och för sig inte Active Directory.

En nackdel däremot med Samban är att den lämnar små filer på servrar där jag har varit inne. Men det skall visst bli åtgärdat med 10.3.

 

Virtual-PC måste man nog ha och av de skälet som nämns i artikeln, det finns alltid någon applikation som endast kan köras via något PC-program. För mig handlar det om ett webbbaserat Content Management verktyg som bara funkar med Internet Explorer 5.5 och uppåt.

 

Slutligen en riktigt Exchange-klient för OSX längtar jag också efter. Att köra Outlook 2001 i Classic-läget för att t ex. komma åt sina personliga mappar eller den globala adresslistan känns inte bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingemar Ragnemalm
En nackdel däremot med Samban är att den lämnar små filer på servrar där jag har varit inne. Men det skall visst bli åtgärdat med 10.3.

 

Virtual-PC måste man nog ha och av de skälet som nämns i artikeln, det finns alltid någon applikation som endast kan köras via något PC-program.

De där småfilerna är irriterande till och med när man blandar OS9 och OSX.

 

Vad gäller Virtual PC så finns ju också Bochs numera. Nån som provat det seriöst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provat men inte fått det att fungera.

Skall finnas något som heter Wintel som skall vara något av en förpackad version av Bochs.

Här fått dålig kritik på nätet bara

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...