Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"Skitiga" utskrifter


nicke74

Rekommendera Poster

Hej!

 

Min skrivare (en HP LaserJet 1010) har börjat skriva ut väldigt "skitiga" sidor. Förutom att det är en spökbild varvet efter på valsen, dvs några centimeter längre ner, så är det svag svärta mer eller mindre överallt där det inte skall vara det. På Laserjet III och 4-tiden brukade detta tyda på att den lilla vals-borsten som man skulle byta samtidigt som tonerna blivit dålig och att det nog var en god idé att byta, men hur jag än letar på skrivaren så hittar jag ingen liknande borste.

 

Vet någon om man numera byggt in borsten i tonerkasetten på något sätt, eller hur jag skall bära mig åt för att bli kvitt problemet? Känns lite trist att kassera en skrivare man inte ens hunnit byta toner i.

 

/Nicke Jonsson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du testat att byta toner?

Jag är inte säker, men har för mig att vals och alla väsentliga slitagedelar sitter i kassetten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Tack, det var väl ungefär det jag helst ville höra. Då blir det till att prova med nya toner.

 

/Nicke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det drivrutiner för mac till HP LaserJet 1010? Jag har en sån skrivare ansluten till en pc men aldrig fått den att funka med macen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att alla HP skrivare stöds av OSX, om inte du själv valt att ta bort dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bjoernowitsch

Enligt HP:s webbsida finns det drivrutiner så att man kan använda LaserJet 1010 till Mac, både OS 9 och OS X. På sidan med drivrutinerna hittade jag ingen som gick att ladda ner, utan man är tvungen att beställa en CD med drivrutinen. Längre ville jag inte gå, eftersom jag inte har någon skrivare av den här modellen. Jag sökte alltså på Google och väl inne på HP:s hemsida klickade jag på Support och drivrutiner, men om det här är enda sättet att skaffa en drivrutin till skrivaren, är det väl lika bra att göra det, även om det tar tid innan CD:n kommer. Alla HP-skrivare stöds inte av OS X eller OS 9, för den delen. Till min Mac passade inte min gamla HP LaserJet 5L, så jag blev tvungen att skaffa en ny skrivare till min Macapär. Men, till alla aktuella modeller av HP:s skrivare finns säkert drivrutiner till Mac. Det är något som har kommit senare än när min gamla LaserJet 5L var ny.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för det utförliga svaret. Nästa fråga, hur ser man vilka skrivare datorn har stöd för?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak som brukar orsaka det här problemet med så kallad "Ghosting" är fusern, så ett utbyte av fuserenheten kan vara att rekommendera alternativt en ny skrivare, beroende på om det även ska bytas toner, så kan det vara värt att titta efter nytt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...