Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iTunesbibliotek


HasseGbg

Rekommendera Poster

Nu börjar det bli mycket musik i datorn.

Tänkte om man kan arkivera(lyssnar inte så mycket på kiss mm längre, men vill ju inte slänga) en del på en extern disk(som inte e på hela tiden och låter).

Har i och för sig ala musik på cd, men vill ändå lätt kunna lägga över det på poden eller bränna en mp3skiva.

Läste att det går att skapa flera, men e det någon som vet om man ser all musik om som i mitt fall har på den externa disken och på datorn?

Eller kan man bara hålla på med ett i taget?

Vill ju kunna blanda musik från dom på en cd/poden.

Funkar det med ett alias?

Finns ddet någon plugin?

Skulle man få massa filer som inte går att spela i iTunes(förmodligen).

Någon som vet hur och om man kan göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Du kan inte importera alias i iTunes. Istället för du se till att låtar inte automatiskt kopieras till biblioteket. Sen står du ut med att iTunes klagar på att Kiss-låtarna inte finns. Men de kommer antagligen att finnas kvar i ditt bibliotek.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man håller ner alt när man startar itunes får man en fråga om att välja itunesbibliotek.

Jag har inte testat funktionen men det kan kanske vara något att kolla på?

Det verkar vara möjligt att välja var biblioteket ska placeras tex på en extern hd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du e inte lite snabb!!!!!!

Han ju inte ens kolla vad klockan e( har lagt den någon stans och hittar den inte)

Tusen tack för snabbt svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Om man håller ner alt när man startar itunes får man en fråga om att välja itunesbibliotek.

Jag har inte testat funktionen men det kan kanske vara något att kolla på?

Det verkar vara möjligt att välja var biblioteket ska placeras tex på en extern hd.

418129[/snapback]

 

:yeahbaby::yeahbaby: Det visste jag inte! Trots att jag vet att iPhoto gör samma sak. Tack för tipset!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så har man all musik i samma bibliotek och jobbar med smarta spellistor för att filtrera bort det man inte vill lyssna på!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för snabba svar.

Har testat att skapa ett bibliotek till.

Problemet med 2 bibliotek e att man kan bara se ett i taget.

Och när jag startade om iTunes för att kolla i mitt bib på datorn så funkade inte det heller, saknade biblioteksfil....

Smarta spellistor för all del, men jag vill komma ifrån att ha igång externa disken( har inte plats på datorn för all musik+ allt annnat som e där).

Men det verkar inte vara det lättaste....

Kanske får köpa en nätverksdisk och gömma i något mörkt hål i lägenheten( om min fru läser detta svär jag mig fri och hävdar bestämmt att dator e kapad. Lovar inte köpa mer grejor).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har musiken på 3 ställen, ett i datorn, en på en extern hårddisk och ett på mitt nätverk. Man går bara in under inställningar och väljer vart man vill lagra musiken. Nästa gång man drar in musik i iTunes kommer det hamna på valt ställe. Funkar klockrent!!! :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Itunes väljer automatiskt det bibliotek man använde senast.

Så om man har musik och bibliotek på en extern hd som man tagit bort letar iitunes efter den.

Nästa gång när man öppnat "vanliga" biblioteket kommer det upp automatiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...