Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ska politiska diskussioner få ett eget forum?


Nils Holmlöv

Ska politiska diskussioner få ett eget forum?  

22 medlemmar har röstat

  1. 1. Ska politiska diskussioner få ett eget forum?

    • Ja
      5
    • Nej
      12
    • Ingen åsikt
      1


Rekommendera Poster

Ja, ge dem boxhandskar också :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag är moderator i Frisnack och gärna också debatterar politik så känner jag mig lite partisk. Jag riskerar ju att bli anklagad för att redigera inlägg av de som jag inte håller med om jag isåfall diskuterar i detta ämne som måste redigeras. Så ja, ett eget forum vore bra, med någon opartisk som moderator som inte debatterar själv (antar att det gäller dig också Nils, men du är ju admin så du får utstå spott och spe ändå om du modererar fel :lol: )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom vi inte söker politiska debatter, men de uppstår med jämna mellanrum tycker jag att det räcker att flytta debatten till frisnack som Nils har gjort tidigare. Ett forum avsett för politik kan tolkas att det ska debatteras politik, vilket iofs är bra men tar tid och utrymme från det som är huvudsaken; nämligen vår kära Mac-burkh... ;)

 

Förresten skulle jag kolla resultatet, men när jag skulle rösta hade jag röstat... egendomligt. Ska det va så?( För att citera Sverker Olofsson.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att det funkar bra som det är med frisnack. Jag är iofs otroligt intresserad av politisk debatt och tycker det är fantastiskt många bra och genomtänkta idéer som strömmar igenom detta forum men politik är liksom en del av all debatt och den sker ju i nästan samtliga trådar. Men det är klart helt fel kanske det inte skulle vara (fast jag röstade ju nej). :blush:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

La min röst på nej. Som Axelman skriver så blir det ju lätt politik i frisnack. Jag menar, politik är för mig lika med värderingar och ställningstagande, en stor del av livet. En diskussion om t ex Microsofts dominans på OS-marknaden - var placerar man den? Frisnack, nyheter eller politik?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att renartade Politikdiskussioner borde i största mån hållas i Frisnack, men eftersom detta är ett forum med "högt i tak" så borde det inte göra något ifall det diskuteras politik på andra ställen med. En idé kan ju vara att skriva så det framgår för alla att "frisnack" innehåller diskussioner om politik bla, bla och allt möjligt som inte passar in under någon annan kategori. Men det står kanske :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nils Holmlöv
Förresten skulle jag kolla resultatet, men när jag skulle rösta hade jag röstat... egendomligt. Ska det va så?( För att citera Sverker Olofsson.)

Jag tycker iofs att det är idiotiskt att det är så, men ja, kollar du resultatet så får du inte rösta. Jag har gjort det så tydligt som möjligt genom att skriva "Jag vill inte rösta, bara se resultatet" på den knappen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tolkade det så, att jag antingen kunde rösta eller kolla. I valet av kolla tog jag för givet att jag hade min röstningsmöjlighet kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...