Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Prenumererar du på MacWorld?


Nils Holmlöv

Prenumererar du på MacWorld?  

69 medlemmar har röstat

  1. 1. Prenumererar du på MacWorld?

    • Ja, helårsprenumeration (10 nr)
      40
    • Ja, delårsprenumeration (3 nr)
      1
    • Nej, jag köper lösnummer
      12
    • Nej, jag läser inte tidningen alls
      10


Rekommendera Poster

Nils Holmlöv

Det vore väldigt intressant för oss att veta vad de som hänger här har för relation till tidningen. Det vore också kul att veta varför ni har valt det ni valt. Oavsett om ni prenumererar eller inte kan era svar vara till ledning för oss när vi funderar på hur vi ska utveckla tidningen vidare.

 

OBS!!! För de som undrar hur vi kommer att använda svaren, så handlar det enbart om att jag behöver veta vad som är bra och dåligt med tidningen. Ingen kommer att bli kontaktad av någon säljare som resultat av den här undersökningen.

 

TIA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart så prenumererar jag på MacWorld. Det är väl ens förb. skyldighet som Mac-användare. Annars så finns det ju bara PC-tidningar kvar och hur roligt är det?

 

Keep up the good work!

 

lick, lick...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en 2 års prenumeration, men det alternativet fanns inte... Så jag kryssade 1år.

Det beror på att jag hade en pren på Macpressen som fördes över till MW. Så egentligen har jag kanske ingen prenumeration (filosofiskt).

 

Om jag stannar kvar, kommer jag att välja 1års pren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag prenumererade fram till nyligen då jag insåg att det blev billigare med lösnummer... ;) Det är svårt att slanta av hela kostnaden på ett bräde pga hushållskassan. Som ickeproffs känner man att halva(?) tidningen inte berör vilket gör det lite svårare att slänga upp pengar för ett år. Kanske månadskonto vore lösningen. Det har ju blivit en jättesuccé här på vischan med dagstidningarna..... Jag har lagt ner min prenumeration på Teknikens Värld som jag har haft i alla år, vilket tog emot. Nu har jag bara Knasen kvar och den kan jag inte leva utan!!!!!!!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag önskar faktiskt att jag var prenumerant, men det är jag inte, och det är ytterst sällan jag köper ett lösnummer (vilka tyvärr är alldeles för dyra för mig.)

 

Främst handlar det om att jag följer nyheterna på MacWorlds hemsida och de andra svenska Mac-sidorna. Därför känns det som om man redan känner till allt som står i tidningen när den kommer ut.

 

Det enda i tidningen som intresserar mig är därför krönikor och intervjuer med intressanta personer.

 

Tester kan vara bra att ha, men det är ytterst sällan ett test sammanfaller med ett aktuellt inköp...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du Knasen!?

 

Snacka om kul prioritering.

 

PS. Kolla in avatar-tråden om du inte redan har gjort det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart, det är ju en fantastiskt bra tidning.

 

Tror att jag värvade en ny prenumerant i fredags, han visste inte ens om att den fanns,

tänk vad han har missat mycket här i livet (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Javadddå? Farsan är nyss 75 bast fyllda och det är hans mångåriga huvudsakliga lektyr, efter ett liv i dagstidningsbranchen. Jag tror han känner igen sig.... :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du Knasen!?

 

Snacka om kul prioritering.

 

PS. Kolla in avatar-tråden om du inte redan har gjort det.

Jag har missat den! Den var kul!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag saknar ett alternativ:

Köper inte tidningen men läser den på jobbet.

 

Det gör jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får väl skämmas lite för jag prenumererar inte och köper inga lösnummer. Men till mitt försvar kan jag lägga hus, bil, fru, barn, inget jobb, heltidsstudier. Men jag vill gärna. Kanske jag ska önska mig en pren. i julklapp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Lundberg

Nej, jag läser far mins när han tar hem den från jobbet. Dessutom är jag bara en fattig student :sorry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp är pren sedan min första dator (mac) 97/98, tänkte sluta med MW typ 2000 då den tappade lite av sin charm/mervärde men när jag väl så upp pren så köpte jag lösnummer i stället *hmmm* osså ringde det någon form av "ringupp" företag o bjussade på en hygglig rabatt så nu är man fast igen. :)

 

//Beroende

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte riktigt om det räknas, men jag får den gratis från IDG :lol:

Fast jag lär väl få räkning snart, de brukar ju bara bjussa på prenumerationen ett år om man är snäll med dem (modererar några forum på Eforum).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köper lösnummer. Det enda jag prenumererar på överhuvudtaget är .Mac och mitt träningskort, men kunde man ha köpt dem per användning så hade jag gjort det också.

Priset spelar inte så stor roll för mig. Jag gillar att ha möjlighet att låta bli om jag av någon anledning vill det, även om jag har köpt alla nummer de senaste åtta åren eller så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har den via jobbet och har haft de sen den startade (tror jag).

Ett tag hade vi två, när jag inte lyckades med omställningen när MacPressen las ner. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart prenumerar man. Det är lättare att balansera budgeten på det sättet!

 

Men jag känner de som aldrig betalat för en tidning.

Om man är snål och kan avsätta en stund på ett bra bibliotek i närheten går det nämligen att läsa de flesta tidningar gratis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag måste ha en mac för att ha en anledning för att köpa tiningen och att sammla pengar till macen kostar så mycket så att jag inte har råd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en helårs.Främst för att det är en förbaskat bra tidning.Webben i all ära.Men inget går upp mot en tidning. Skulle nog inte stödprenumerera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helårspren sedan... *kollar* *oops!* *rodnar* ...ehem, väldigt länge.

 

Anledning: Lättja

 

Det är såå skönt att slippa stå i kö på Pressbyrån eller tråckla sig fram bland gratisläsarna på PressStop, bara hitta ett nytt ex hemma på hallgolvet *å kolla, nya McW!* utan att behöva hålla reda på utgivningsdatum. B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...