Jump to content
Just nu i M3-nätverket

CoreDuoTemp

Hubog

Recommended Posts

Har haft min MacBook i några dagar nu och är hur nöjd som hälst.

Jag har ett program som heter CoreDuoTemp som även kan visa farten på processorn. Förrut så fladdrade den upp och ner mellan 1,0 GHz och 2,0GHz beroende på hur hårt den fick jobba.

Nu verkar den ha fastnat på 1,0GHz... Sitter just nu och komprimerar en 3,5Gb film i iMovie och då säger CoreDuoTemp att den är 15°C, 30-40% och 1,0GHz. Är detta normalt?

Eller finns det något bättre program där ute i etern?

Tacksam för svar.

marcushedenstrom

15 grader kan den inte vara, om du inte sitter i frysen.

He he. Nä, i frysen sitter jag inte.

Tycker också att det verkar lite väl lågt... För några dagar sedan höll den sig mellan 50-70 grader.

Har det blivit något knas med programmet tror du?

Finns det något annat program jag kan testa?

Temperature Monitor visar nu 21°C, likaså CoreDuoTemp och widgeten iStat pro.

Jag är fortfarande orolig över att CoreDuoTemp visar att MacBooken bara jobbar på i 1,0GHz...

Någon som vet om jag kan kolla det på något annat sätt?

Aktivitetskontroll?

418185[/snapback]

Jo jag brukar använda det ibland. Men går det att få fram i vilken hastighet kärnora jobbar? Alltså inte i % utan Ghz.

Efter senaste uppdateringen till 10.4.8 blev min CoreDuoTemp heltokig- visade hög temp när jag precis startat datorn för att sedan sjunka ju varmare datorn kändes. Jag tog bort programmet (för säkerhets skull körde jag reparation av skivbehörighet) och efter nyinstallation har den funkat bra.

Efter senaste uppdateringen till 10.4.8 blev min CoreDuoTemp heltokig- visade hög temp när jag precis startat datorn för att sedan sjunka ju varmare datorn kändes. Jag tog bort programmet  (för säkerhets skull körde jag reparation av skivbehörighet) och efter nyinstallation har den funkat bra.

418260[/snapback]

Min MacBook levererades med 10.4.6. Slängde in 10.4.8. det första jag gjorde.

CoreDuoTemp funkade bra i början för att sedan pela ur helt. Nu har jag reparerat skivbehörighet och installerat om CoreDuoTemp.

Nu när jag kör iDVD så visar den 58°C och mellan 70-90% men fortfarande bara 1,0GHz.

Varför är det så?! :superirriterad:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...