Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Länk funkar i PC men inte i mac?!


Pantern

Rekommendera Poster

Om ni går hit med er mac http://www.tidningenridsport.se/ och klickar på "läs mer". Funkar det då?

Tjejen som fått sin macbook är vansinnig och jag står handfallen hehe.

Länken ska fungera i en PC enligt kontakter.

 

Hur kan det vara så?!? Både Firefox och Safari visar samma fel.

 

bild1sq0.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där felet har inget med vilken webbläsare man kör att göra. Det är ett fel på server-sidan, och var nog tillfälligt. Jag testade just i Safari, och det fungerar alldeles utmärkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar inte för mig i Safari

 

post-113-1161419768_thumb.jpg

 

 

Ska prova Firefox...

 

 

Nej inte där heller

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men så aktiverade jag Debugmenyn och valde Netscape, då gick det bra.

Valde sedan tillbaka till

post-113-1161420129_thumb.jpg

 

 

Då gick det bra att öppna Läs mer länken..knepigt..kan vara deras server eller så är det dåligt skriven webbsida

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det måste vara en "dåligt" skriven sida, Firefox funkar inte alls, men efter trixande med Safaris Debug så funkar Safarin, varför vet jag inte... :fundersam:

 

Har du Onyx så aktivera Safaris Debugmeny, och välj ex.vis Netsscape, och testa, välj sedan tillbaka till Automatisk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om det är vilken "läs mer" som helst så funkar det även i sthlm. i safari. utan debugg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade med Camino, funkar inte heller...Safari funkar dock

 

OmniWeb gick också bra..liksom gamla Internet Explorer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj här gick det undan :) Sjysst! Ingen lösning för firefox alltså? Jag drog in opera på hennes dator. Där gick det kalas. Men vore ju bäst om hon kunde köra enbart FF som hon gör annars.

Det där onyxläget i Safari, var finns det?

 

Och även, hur kan vissa safari svälja det men inte andra?? Alla sitter väl på samma version kan jag tänka mig om man kört autoupdates.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och även, hur kan vissa safari svälja det men inte andra?? Alla sitter väl på samma version kan jag tänka mig om man kört autoupdates.

417720[/snapback]

 

 

inte nödvändigtvis...sitter man med osx-panther så har man en gammal version av safari.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fungerar alldeles utmärkt med min firefox 1.5.0.7

 

Mozilla/5.0 (Macintosh; U; PPC Mac OS X Mach-O; en-US; rv:1.8.0.7) Gecko/20060909 Firefox/1.5.0.7

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör Firefox 2 från Tyskland, funkar här också.

 

Mozilla/5.0 (Macintosh; U; PPC Mac OS X Mach-O; en-US; rv:1.8.1) Gecko/20061010 Firefox/2.0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det måste vara en "dåligt" skriven sida

417704[/snapback]

Det stämmer.

 

Det verkar som om de inte har kunnat bestämma sig för om de skulle göra sidan i HTML 4 eller XHTML, eftersom de verkar ha blandat rätt friskt. De har dessutom nästat element i varandra på ett sätt som inte är tillåtet i varken HTML eller XHTML.

 

T.ex så har de påbörjat en länk, och sedan lagt hela stycketexten i länken, och sedan påbörjat nästa länk utan att avsluta den första.

 

Eftersom det inte finns någon som helst definition för HUR en webbläsare ska tolka denna felaktiga kod, så kan det bli olika i alla webbläsare. Det gäller även om det är Safari i flera fall, men t.ex olika versioner. Det behöver alltså inte heller bli rätt i alla versioner av IE, så detta är inget specifikt för varken Safari eller FireFox, utan helt enkelt bara usel HTML-kod.

 

Det ursprungliga felet antyder dock ett fel i något server-script, och har inte alls med browsern att göra, om det inte är så att de kollar vad man kör för browser från server-sidans script, och det där spårar ur totalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fungerar alldeles utmärkt med min firefox 1.5.0.7

 

Mozilla/5.0 (Macintosh; U; PPC Mac OS X Mach-O; en-US; rv:1.8.0.7) Gecko/20060909 Firefox/1.5.0.7

417753[/snapback]

Jg kör detta och det går alltså inte.

Mozilla/5.0 (Macintosh; U; Intel Mac OS X; sv-SE; rv:1.8.1) Gecko/20061010 Firefox/2.0

 

Nåväl, hon får köra Opera på den sidan. Stort tack för all hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jg kör detta och det går alltså inte.

Mozilla/5.0 (Macintosh; U; Intel Mac OS X; sv-SE; rv:1.8.1) Gecko/20061010 Firefox/2.0

 

Nåväl, hon får köra Opera på den sidan. Stort tack för all hjälp!

417769[/snapback]

Skicka gärna ett mail till webmaster och påtala problemet. Se dock noga till att inte göra det till ett Mac-problem, vilket många pc-nissar säkert vill få det till. Mizhous kommentar visar var problemen ligger!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tog den texten och mailade dom. Fick svar inom 5 minuter. De skulle omedelbart kontakta ansvariga för hemsidan. Hoppas de fixar detta. Det skulle gynna mig hähähä ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fel av typen -1

Inga som helst problem med vare sig Firefox 1.5.0.7 (kan inte Firefox skaffa sig mer normala versionsnummer?), Camino 1.0.3, Shiira 1.2.2 eller Safari 1.3.2 på en gammal Imac DV 400 med OS X 10.3.9.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...