ClCdCm Posted October 20, 2006 Share Posted October 20, 2006 Här är en kille som fixar ett objektiv. http://www.hermes.net.au/bayling/repair.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Axelman Posted October 20, 2006 Share Posted October 20, 2006 En riktig finlirare............. med silkesvantar... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ronny Posted October 20, 2006 Share Posted October 20, 2006 ajajaj vad mycket splitter .... att sätta in ny lins måste kosta skjortan Link to comment Share on other sites More sharing options...
ClCdCm Posted October 21, 2006 Author Share Posted October 21, 2006 Mer fredagstrams: Hålindex! http://sv.wikipedia.org/wiki/Håla Link to comment Share on other sites More sharing options...
Axelman Posted October 21, 2006 Share Posted October 21, 2006 Falun har -4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ClCdCm Posted October 21, 2006 Author Share Posted October 21, 2006 Min hemort, Hunnebostrand, får ca 8. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Axelman Posted October 21, 2006 Share Posted October 21, 2006 Grycksbo utanför Falun får 12....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
niffen Posted October 21, 2006 Share Posted October 21, 2006 Grycksbo utanför Falun får 12....... 417839[/snapback] Spikat och klart. Link to comment Share on other sites More sharing options...
treebeard Posted October 21, 2006 Share Posted October 21, 2006 Mer fredagstrams: Hålindex! http://sv.wikipedia.org/wiki/Håla 417657[/snapback] Där jag växte upp får 12. Min gymnasieort får däremot bara 5 hålpoäng. Göteborgfår minuspoäng, men det är väll ganska väntat Link to comment Share on other sites More sharing options...
ClCdCm Posted October 21, 2006 Author Share Posted October 21, 2006 Jag skulle nog införa ett ytterligare kriterium för att ens kunna vara en håla: maximalt ca 20 000 invånare. Över det finns det för mycket aktivitet och samhällsstruktur för att det inte kan bli en "håla". Link to comment Share on other sites More sharing options...
treebeard Posted October 21, 2006 Share Posted October 21, 2006 Jag skulle nog införa ett ytterligare kriterium för att ens kunna vara en håla: maximalt ca 20 000 invånare. Över det finns det för mycket aktivitet och samhällsstruktur för att det inte kan bli en "håla". 417893[/snapback] på 15 tusen invånare blir det ju minuspoäng, och dessutom medför antagligen en ort med 20 tusen invånare lite mer saker som i sin tur medför minuspoäng, tex högstadium/gymnasium. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ClCdCm Posted October 21, 2006 Author Share Posted October 21, 2006 Spelar ingen roll. Minuspoäng är bara en liten grej. En sån stor ort KAN inte bli en håla - så enkelt är det bara. Tycker man att det är en håla ändå, då har man nog psykiska problem som gör att man vantrivs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
treebeard Posted October 21, 2006 Share Posted October 21, 2006 Spelar ingen roll. Minuspoäng är bara en liten grej. En sån stor ort KAN inte bli en håla - så enkelt är det bara. Tycker man att det är en håla ändå, då har man nog psykiska problem som gör att man vantrivs. 417903[/snapback] Räknade på vad man kunde ta bort och kom fram till att det faktiskt blev en måttlig håla på en godtycklig 20000-ort. Ligger nått i vad du säger men jag tycker nog att skalan ska ändras till att 1-5 är "inte håla alls, försök igen" Link to comment Share on other sites More sharing options...
rickard1234 Posted November 2, 2006 Share Posted November 2, 2006 Inte fredag förrän i morgon men jag hittade lite trams! rickard1234 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pocahontas Posted November 17, 2006 Share Posted November 17, 2006 Fredag och dags för lite trams Cat listening to HOUSE music Cat listening to Hip Hop Cat listening to Metal Cat listening to Stewie Wonder Cat listening to Gangsta Rap Cat listening to Techno (on Ecstasy) Link to comment Share on other sites More sharing options...
rickard1234 Posted November 17, 2006 Share Posted November 17, 2006 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pocahontas Posted November 17, 2006 Share Posted November 17, 2006 Hittade en sida med dåliga historer.. 29.- Såg du att de hade toaletter av guld på festen vi var på igår? - Nä, jag var aldrig på toa. - Inte? Hur som helst måste jag ringa och tacka för den trevliga festen. - Ja, gör så. RING! - Hallå. - Hallå jag va på er fest igår och ville tacka för en trevlig kväll. Spriten var god och sen vilka fina toaletter ni hade som var av guld. - Jaså, det var du som sket i min bastuba. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telly82 Posted November 17, 2006 Share Posted November 17, 2006 Hittade en sida med dåliga historer.. 29.- Såg du att de hade toaletter av guld på festen vi var på igår? - Nä, jag var aldrig på toa. - Inte? Hur som helst måste jag ringa och tacka för den trevliga festen. - Ja, gör så. RING! - Hallå. - Hallå jag va på er fest igår och ville tacka för en trevlig kväll. Spriten var god och sen vilka fina toaletter ni hade som var av guld. - Jaså, det var du som sket i min bastuba. 434644[/snapback] Den var dålig, klart underkänd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rickard1234 Posted November 17, 2006 Share Posted November 17, 2006 Hittade en sida med dåliga historer.. 29.- Såg du att de hade toaletter av guld på festen vi var på igår? - Nä, jag var aldrig på toa. - Inte? Hur som helst måste jag ringa och tacka för den trevliga festen. - Ja, gör så. RING! - Hallå. - Hallå jag va på er fest igår och ville tacka för en trevlig kväll. Spriten var god och sen vilka fina toaletter ni hade som var av guld. - Jaså, det var du som sket i min bastuba. 434644[/snapback] Som jag brukar säga... Ska man dra dåliga skämt så ska man ligga lågt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DCLXVI Posted December 10, 2007 Share Posted December 10, 2007 Den var dålig, klart underkänd. Den dög för mig tack för garvet Poca Link to comment Share on other sites More sharing options...
snowreeler Posted December 11, 2007 Share Posted December 11, 2007 Mer fredagstrams: Hålindex! http://sv.wikipedia.org/wiki/Håla Lite sent men Malung får enligt denna lista +5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.