Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fy, Apple!


northpaw

Rekommendera Poster

Apple, upplever jag, är vanligtvis väldigt noga med svensk stavning i instruktionsböcker och likn. Ofta när många andra inte vet om man "vågar" skriva många bindestreck efter varandra (när man bygger långa ord) är Apple väldigt noga med det. T.ex. när man talar om "cd-rom-spelare", ser jag många som enbart skriver "cd-rom spelare". Det känns som att de inte vet att man kan/ska skriva ihop ytterligare med ett streck...

 

Typisk nord amerikansk/engelsk influens... ;-)

[Ja, jag stavade fel på flit...]

418317[/snapback]

 

Sär skrivningar är ju en pina, men ibland kan de vara fina.. Oj vad trött man är såhär på eftermiddagen med alldeles för några timmars söm i kroppen.

 

Off Topic

Sitter här på jobbet och grejjar med fraser till en nordamerikansk katalog till ett av sveriges största företag, man förstår verkligen att nordamerikanerna mår lite dåligt. :w00t:

 

Ingen nämnd ingen glömd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

lite mkt sådant här på Apples sida på senaste

 

välg är ett exempel som fanns i Apple Store, MacBookarna

 

eller när man vill läsa om ex iMacen, det börjar på svenska men på nästa sida är det engelska...

 

pinsamt, oja :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, inte direkt något med särskrivningar att göra, men när jag var inne på applestore möttes jag av detta:

 

post-15510-1169242381.png

 

Frågan hur det är med stavningen, apple...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, inte kanske direkt något med särskrivningar att göra, men när jag var inne på applestore möttes jag av detta:

 

post-15510-1169242381.png

 

Frågan hur det är med stavningen, apple...

472985[/snapback]

Ärsch, det är väl danska? Inte så konstigt :elaktflin: ...

 

Sådana fel uppkommer ofta i flerspråkiga implementationer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men det är ju inte the core of apple som ansvarar för att det är rätt. inget att oroa sig för ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple
Kan det vara så att Apples särskrivningar är gjorda med en PC, är det inte t.o.m. ytterst troligt?

473023[/snapback]

 

vad spelar det för roll?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jagtyckerattalltskaskrivasihopsåattdetskavarajobbigtattläsadetjagskriver :)

417630[/snapback]

 

 

Jaghållermed.

470164[/snapback]

 

Kanske herrarna själva är särskrivare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple, upplever jag, är vanligtvis väldigt noga med svensk stavning i instruktionsböcker och likn. Ofta när många andra inte vet om man "vågar" skriva många bindestreck efter varandra (när man bygger långa ord) är Apple väldigt noga med det. T.ex. när man talar om "cd-rom-spelare", ser jag många som enbart skriver "cd-rom spelare". Det känns som att de inte vet att man kan/ska skriva ihop ytterligare med ett streck...

418317[/snapback]

Hm... är det verkligen korrekt svenska? :huh: Jag skulle nog hellre skriva "cd-romspelare". Fast jag vet inte... vad är eg. en romspelare??? :dumstrut: Fel blir det hur som helst med särskrivningen mellan rom och spelare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är ju också rätt pinsamt. Ännu pinsammare blir det när de inte fixat stavfelet till säsong två..

post-7994-1169392908_thumb.jpgpost-7994-1169392922_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är ju också rätt pinsamt. Ännu pinsammare blir det när de inte fixat stavfelet till säsong två..

post-7994-1169392908_thumb.jpgpost-7994-1169392922_thumb.jpg

474233[/snapback]

 

Undrar hur man är när man är "lung"? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...