Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

DVDer på MacBook


Kyoushi

Rekommendera Poster

Försökte spela en helt vanlig, laglig DVD region 2 på dator varpå DVDplayer och Frontrow båda hävdade att denna dvdtypen inte stödjs. Vad menas med detta? Har någon annan haft detta problem?

 

mvh Kyoushi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, öppna dvd filmen i DVD spelaren som finns i programmappen så får du frågan om att byta regionskod

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som den ställde om sig automatiskt för nu funkar det. Tack för infon iaf.

417380[/snapback]

 

Tänk på att du bara kan byta region ett visst antal gånger sedan låses DVDn till senast valda region.

 

Vill du spela DVDer regiosfritt rekommenderas VLC, detta kräver dock att du stänger av att den skall köra igång iDVD varje gång du kör in en DVD i din Mac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...
Tänk på att du bara kan byta region ett visst antal gånger sedan låses DVDn till senast valda region.

Vill du spela DVDer regiosfritt rekommenderas VLC, detta kräver dock att du stänger av att den skall köra igång iDVD varje gång du kör in en DVD i din Mac.

 

hur ändrar en noob som jag det då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

macmonstret
hur ändrar en noob som jag det då?

Antagligen i systeminställningar :D

 

Sök på "dvd" i sökrutan :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antagligen i systeminställningar :D

 

Sök på "dvd" i sökrutan :)

 

hehe jag lever/tänker fortfarande för mkt meck ala windows....men med mac osx så är det mesta för enkelt! tusen tack!!! :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

macmonstret
hehe jag lever/tänker fortfarande för mkt meck ala windows....men med mac osx så är det mesta för enkelt! tusen tack!!! :galetglad:

Be so good :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...