Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

KENNY BRÄCK I KRACH!


Axelman

Rekommendera Poster

När vi ändå är inne på sport... Kolla nyheterna i kväll (eller sporten) och se krachen. I 350 km/t kör han ihop med en annan bil och lyfter rakt in i räcket och snurrar. Det ser ut som om en granat exploderar. HUR I HELA FRIDEN KAN MAN ÖVERLEVA!??!!? Jag blev chockad och ledsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ärligt talat så tycker jag inte det minsta synd om honom.

Han vet vad han sysslar med och han får helt skylla sig själv.

Helt vansinnigt att kalla sånt sport.

 

Det är likadant med boxning, när jag såg Paulo Roberto häromsistens ligga där helt utslagen,

tänkte jag:

Han kan gott ha det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Å andra sidan har vetenskapen visat att det farligaste man kan göra är att lägga sig i sängen för där dör en överväldigande majoritet.... ;) Fler dör av blixtnedslag än i formelracing.... (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ärligt talat så tycker jag inte det minsta synd om honom.

Han vet vad han sysslar med och han får helt skylla sig själv.

Helt vansinnigt att kalla sånt sport.

 

Det är likadant med boxning, när jag såg Paulo Roberto häromsistens ligga där helt utslagen,

tänkte jag:

Han kan gott ha det!

Tänker du likadant när någon blir ihjälkörd av ett rattfyllo?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ärligt talat så tycker jag inte det minsta synd om honom.

Han vet vad han sysslar med och han får helt skylla sig själv.

Helt vansinnigt att kalla sånt sport.

 

Det är likadant med boxning, när jag såg Paulo Roberto häromsistens ligga där helt utslagen,

tänkte jag:

Han kan gott ha det!

Tänker du likadant när någon blir ihjälkörd av ett rattfyllo?

Nu förstår jag inte riktigt hur du menar.

 

När det gäller någon som blir ihjälkörd av ett rattfyllo så är det ju offret du pratar om.

De råkar ju ut för någon som utsätter dem för detta.

 

Boxaren och rallyföraren är ju själva vållande till sina skador, och vet att de kan råka ut för detta.

 

En som blir offer för en rattfyllo kan ju inte lastas för att hon eller han befinner sig på fel plats och tidpunkt.

 

Rattfyllo anser jag vara en mördare, och ska ges samma straff som någon som dödar en människa avsiktligt.

Mitt barnbarn mördades av en GHB/alkolholpåverkad bilförare för ett och halvt år sedan, han släpps snart ut nu.

Han borde ha livstid!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ärligt talat så tycker jag inte det minsta synd om honom.

Han vet vad han sysslar med och han får helt skylla sig själv.

Helt vansinnigt att kalla sånt sport.

 

Det är likadant med boxning, när jag såg Paulo Roberto häromsistens ligga där helt utslagen,

tänkte jag:

Han kan gott ha det!

Tänker du likadant när någon blir ihjälkörd av ett rattfyllo?

Nu förstår jag inte riktigt hur du menar.

 

När det gäller någon som blir ihjälkörd av ett rattfyllo så är det ju offret du pratar om.

De råkar ju ut för någon som utsätter dem för detta.

 

Boxaren och rallyföraren är ju själva vållande till sina skador, och vet att de kan råka ut för detta.

 

En som blir offer för en rattfyllo kan ju inte lastas för att hon eller han befinner sig på fel plats och tidpunkt.

Men offret är ju väl medveten om att han/hon kan råka ut för en olycka om man beger sig ut i trafiken (enligt ditt resonemang), Kenny Bräck vet väl om riskerna men han kan ju lika gärna varit ett offer i detta fallet i en tävling är det ju inte så att man är ute efter att köra ihjäl sig eller så.

 

Motorsport är lika mkt sport som fotboll eller något annat att säga något annat är bara dumt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Boxaren och rallyföraren är ju själva vållande till sina skador, och vet att de kan råka ut för detta.

Det är väl klart de inte jag har aldrig sett en match i boxning med en person inblandad. I motortävlingar är det ju inte så att föraren sätter sig och drar upp till 350km/h och drar in i första bästa mur de ser.

 

Däremot har du rätt när du säger att de vet att de kan råka ut för sådana saker men man kan ju dö om man går ute för det kan ju komma ett j-vla rattfyllo o köra över mig men inte ska jag lastas för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket avbräck.

 

Man får egentligen inte skoja om något så här allvarligt. Jag måste erkänna att jag har varit orolig för Kenny en längre tid. Jag hoppas att han klarar sig och tar det enda vettiga brslutet att ge upp indycar-racingen. Jag tror inte att man får två chanser. Det finns andra värden här i livet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

thomas magnusson

Vet man vad racing innebär och har provat på det så vet man också att det finns ingenting i livet som går upp mot racing.

Det är en totalupplevlevlse som slår ut allting annat här i livet med bred marginal.

Kenny klarade det här tack vare god säkerhet inom racing. Vi får hoppas att han kommer igen nästa säsong.

Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nils Holmlöv

I stort sett all sysselsättning här i livet är förenat med olika faror. Jagar man som jag finns det en oerhört liten, men högst reell, risk att bli skjuten. Rider man kan man bli avkastad och bryta nacken. Spelar man hockey kan man bli illa tacklad.

 

I motorsport och boxning är riskerna naturligtvis större, men det känns ganska kallt att säga att de får skylla sig själva.

 

Personligen anser jag dock att i stort sett all elitidrott är mer eller mindre vansinnigt. Hur någon kan organisera hela sitt liv runt att kunna hoppa över en ribba som ligger drygt två meter över marken är obegripligt för mig. Vi har väl haft stegar i ett par tusen år nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur någon kan organisera hela sitt liv runt att kunna hoppa över en ribba som ligger drygt två meter över marken är obegripligt för mig. Vi har väl haft stegar i ett par tusen år nu?

HA-HA-HA! Va du e rolig!!! :lol: Jag har också undrat varför vi krånglar med datorer när det finns pennor!? (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åka runt runt runt runt runt runt runt runt runt runt runt runt runt runt runt runt runt runt runt runt... Hur många varv är det? 200hundra kanske?

 

Han vet ju vad han sysslar med och vilka riskerna är så synd om han är det ju inte.

 

Men hemskt är det :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Lundberg

Jag kan faktiskt hålla med Pocahontas, en aning. Det är inte samma sak att ge sig ut på vanliga vägar i en bil som att ställa upp i racingtävlingar, eller för den delen ställa upp på boxning. Farorna med att köra i 350 km/h med tiotals andra lika snabba bilar runt omkring sig är väl rätt uppenbart hundrafaldigt högre än risken att bli påkörd av en rattfyllerist. Och boxning går ju ut på att slåss, dvs skada varandra, så där är det väl inget snack om att deltagarna "får skylla sig själva" - dom har faktiskt valt sin sport av egen fri vilja (förhoppningsvis ;) )

 

Men samtidigt kan jag inte låta bli att tycka synd om folk som råkar riktigt illa ut, som Kenny. Dom får ju räkna med att det kan hända, mer än vi andra kan räkna med det, men det är fortfarande synd om dom. Fast nu sa dom visst att han kommer bli fullt återställd när väl ryggen har läkt och allt vad det var. Bra det iaf :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att ta sig till jobbet är liksom tvunget om man vill ha det kvar. Om man inte har jobbet kvar så får man ingen lön. Ingen lön = inte kul... :(

 

Att sporta är frivilligt. Jag är ju inte TVUNGEN. Men för många blir det ett slags positivt "tvång" när man har känt på upplevelsen att kontrollera en bil i sanslösa hastigheter. Man vill göra det igen och igen för att få testa gränser och få nya kickar. Det är få som är så förberedda som extrembilsåkarna. Som jag skrev tidigare är det fler som dör av blixtnedslag än i formelbilsracing....

 

Om man inte fick sporta, vart skulle all inneboende drivkraft kanaliseras? Sport är ett sätt för väldigt många att må bra. Ett sätt att lära sig diciplin. Sport kan berika människan i bättre hälsa, i en vidsyntare upplevelse, djup gemenskap över gränser, raser, kön. Sport kan också bli destruktivt. Men det är så med så mycket annat; det beror på vad vi gör det till.

 

Snälla ni som är sporthatare; uppskatta sporten för det positiva den för med sig, ÄVEN om ni inte begriper varför man ska slå med träpinnar på en gummitrissa...

(w00t) (w00t) (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till och med flickorna som går på sporten lever farligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fr o m idag så får jag åter igen köra bil enligt min ögonläkare. Men jag ligger precis på gränsen, så det är nog bäst att ni ser upp om ni ser en röd Golf genom Bohuslän som beter sig lite underligt.

 

Håll er undan!

 

B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt Macus, bara att gratulera :lol:

 

Låt bli att kolla in brudarna bara så går det säkert bra :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Lundberg

Det är vinter nu... dom har flytt hem till stan allihop :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har man opererat den skadade ryggkotan på Kenny. Operationen sägs ha varit lyckad, men först om 10-14 dagar så vet man om Kenny slipper komplikationer. Det kan finnas risk för förlamning.

 

Vi håller tummarna för Kenny.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte sagt att jag önskar livet av honom, bara att har själv att det är självåkommet..

 

Att han överlever är väl bara att gratulera, och att sponsorerna pröjsar för hans återställande.

Hade vart mer förbannat om han legat vår sjukvård till last.

Vad jag ville ha sagt att sådana "sporter" som innebär sådana risker för liv och lem, borde inte få existera.

 

Det vart värre förr med alla rallytävlingar där bilar for ut bland åskådare, nu fanns det ju ett rejält staket som

förhindrade det. Nu såg jag inte om det var åskådarplatser där han for in i nätet, hade det varit fallet och

inget skydd funnits hade det blivit en ännu större tragedi.

 

Ibland har jag inget förbarmande över vissa händelser, häromdagen var det en motorcyklist som smet när polisen

ville växla några ord med honom, i hög fart körde han ihjäl sig. So what.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Well så kan det vara men jag förstår inte att folk som du inte kan känna ett visst medlidande. Drabbar det inte dig och dina nära & kära så kan det kvitta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok det är synd om Kenny

Nöjd!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pingis ÄR farligare än vilken motorsport som helst. Jag körde cross i 6 år, såg 1 olycka som resulterade i sjukhus besök... indycar är iof en ganska cynisk historia, alla väntar på smällen som alltid sker, oftast utan personskador.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...