Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Måste berätta :D


Gorda

Rekommendera Poster

Helloo.. Jag måste bara berätta att jag just har lyckats att rekrytera en före detta PC användaren till att köpa en iMac intel Core Duo 17" o slänga ut sin PC :D Mycket stolt över detta då han har varit en trogen PC-användare ett bra tag och skrattade mer eller mindre åt mej när jag kom med min mac :D

 

Ville bara dela med mej av glädjen att än en gång lyckats få över en från "the dark side" :D

 

Micke, the force is strong with this guy ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis än en gång Gorda.... jag har tjatat på mina kompisar i 20 år nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har han hunnit bli Mac-fanatiker ännu? ;)

 

Min syster och hennes man bytte för ett år sedan. De är nog mer Mac-fanatiker än undertecknad som har kört med Macar sedan -82

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis, jag har försökt med min grannkäring som nu fått för sig att skaffa dator, och lånade ut min ena dator till henne i nära en månad.

 

Så ska hon nu köpa PC, för hon "känner inte igen sig" i Macen..

 

Väntar bara på att hon ska ringa och vill ha hjälp att koppla ihop den och ordna med mailkonton osv..never, säger jag :pompoms:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du e en generös själ du Poca,

 

Låna ut din egen dato i nån månad... Wow!

 

De e kul att snacka in folk på att skaffa Mac, jag har många adepter vid det här laget. Fast man blir lite av service-station också, vilket har sina nackdelar.

Men, dessa personer blir liksom gladare och när man pratar om deras mac så får dom något skinande varmt i blicken... då vet man att dom drabbats :geros:

 

Då kan man vara lycklig :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant!

 

Själv jobbar jag med både mac och pc på jobb (mest pc) och en del linux. Är dock så urbota trött på windows, så nu slänger jag ut mitt gamla kärnkraftverk till pc där hemma till fördel för en Imac! :skondans:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kontroversiellt....

 

kanske vill man köra linux men inte punga ut så mkt, men vill ha ngt nytt... kanske plockar man ihop en PC då billigt.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis! Du har lyckats med nåt som få (mig veteligen) har har gjort.

 

Själv så har jag slutat att tjata på min vänner, vill dom hålla på och strula och jävlas så får dom väl göra det då... Är man trångsynt och ignorant så får man skylla sig själv! :armskeptisk:

 

Kan inte förstå hur man vill sitta med en HP, Acer, Dell eller liknande :bla:

Fula, dåliga och låter som en 747:a.

 

Jag klev över till "den ljusa sidan" med en iBook 12" och jag ångrar mig inte en sekund. Visst var det lite snurrigt första dagarna men nu skulle jag ALDRIG gå tillbaka till Windows. Har inte provat Vista än, men jag tror inte det kommer att bli någon markant skillnad.

 

Mac OS X kan enklast beskrivas med ett ord: Bekymmerslöst... :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min syster var på besök häromdan... de hade problem med sin PC och funderade på en ny... Visade henne min iMac och minin... och drog lite fördelar... bla att jag inte använder antivirus eller brandvägg (förutom routern), att de i stort sett är ljudlösa, har ett bra pris i förhållande till det man får etc...

 

... Hon blev minst sagt imponerad och funderade varför alla inte körde mac

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rädda Windows!! Om det försvinner vet jag ju inte varför OS X är så bra!!!! :skondans::skondans::skondans:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra gjort alla ni som lyckats switcha de ni känner. Själv har jag inte lyckats switcha någon ännu.. kanske mest för jag själv switchade helt av egen kraft för ett par månader sen när jag skaffade en iMac G4 begagnat.

 

Men jag har iaf gjort intryck med min Mac på en del vänner, alltid kul. Nästa dator blir helt klart en Mac. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig tjatat på mina vänner att byta till Mac.

Däremot skrattar jag gärna åt dom när dom berättar om sina eviga strul. :dumstrut::lol::lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min kollega sa till mig idag på lunchen "du jag tänkte köpa ny dator och jag har alltid tyckt att din ser så trevlig ut och du verkar så nöjd med den, var får man tag på den?" Detta utan att jag tjatat det minsta på honom, han har bara sett mig sitta där med min PB och se allmänt rövnöjd ut. :skondans:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har han hunnit bli Mac-fanatiker ännu? ;)

 

Min syster och hennes man bytte för ett år sedan. De är nog mer Mac-fanatiker än undertecknad som har kört med Macar sedan -82

417148[/snapback]

 

 

Duktigt med tanke på att första Macen kom -84.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har han hunnit bli Mac-fanatiker ännu? ;)

 

Min syster och hennes man bytte för ett år sedan. De är nog mer Mac-fanatiker än undertecknad som har kört med Macar sedan -82

417148[/snapback]

 

 

Duktigt med tanke på att första Macen kom -84.

417295[/snapback]

 

Busted! lOLLERS :elaktflin::lol::lol::whistling::ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis! Alltid lika kul.. själv är jag uppe i 6 switchers, än så länge.. :skondans:

 

Fick en polare att köpa en 24 tums iMac förra veckan, efter ett halvårs tjat.. Sen dess har han suttit klistrad framför datorn, varje dag när han kommer hem slänger han på iChat med video och vägrar sluta fråga frågor haha. Sjukt kul när folk blir fanatiska.. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis till dig, men mest till din kompis!

 

Jag har också tjatat i evigheter på en polare. Idag ringde han och ställde relevanta frågor om MacBook Pro mellanvarianten. Helt klart ett breakthrough! :yeahbaby: Som den värdelösa säljare jag är så hänvisade jag dock till macrumors.com som avråder köp i dagsläget. :superirriterad: Får hoppas att det kommer uppdaterade bärbara på ... hm.. nästa måndag kanske :fundersam: .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Farsan gnäller då och då om virusprogram och ologiska rutiner på pc. Jag nämner alltid att jag inte har dom problemen med min Mac. Men tror ni det gör någon effekt? No no... :superirriterad:

 

Däremot har jag två fd jobbarkompisar som nog var intresserade, men hade investerat en del i videoredigeringsprogramvara för Windows... en Intel-mac kanske man ska tipsa dom om! :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hoppas att det funkar.... Final cut Pro är mycket billigare än Avid för windowes

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hoppas att det funkar.... Final cut Pro är mycket billigare än Avid för windowes

417639[/snapback]

Tror dom körde nåt från Adobe? Den ene pillar mycket i Photoshop, och pratade om att integrationen var så bra...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått massor av kompisar att fundera på Mac :ThumbsUp:

 

En har jag lyckats övertyga att byta till andra sidan, Och dom andra säger..

Nästa datorköp.. En Mac :)

 

Men har en kompis som jag irriterar mig lite grann på, som verkligen är "PC-Kär"

Igår skulle vi spela BF2 och jag skulle lägga upp (jag var då alltså i Windows för att kunna det)

och så krasha bara skiten och explorern m.m

 

och vad säger han?!?! 'det kanske e mac' Och jag suckar starkt :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mkt alla ni :D skoj att man ser att det inte bara e ja som tjatar o tjatar på fler :D Lyckades få min flickvän att köpa min mac mini och en annan kompis e grymt sugen på min iMac :D

 

Borde lägga upp ett formulär i forumet där det står hur många man konverterat :D

 

//Micke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...