Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Macbookpro som strular


COCCo

Rekommendera Poster

Hej.

 

Nu har jag ägt min macbookpro i 3månader och det har bara varit strul med den från första början :( . Den har varit inlämnad två gånger på reparation och byt logikkorten i den båda gångerna plus tangentbord...

 

Till frågan.

 

När jag lägger ihop den, stänger locket så vill den inte gå i vila. Den släcks men fläkten går. Detta händer bara ibland. Öppnar jag den så går den inte igång, skärmen är helt svart men fläkten går. Bara ibland.

 

Är det någon fel med datorn eller är det Os X som strular?

 

/alex

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En grej till som händer när jag startar om datorn är att den startar med andra inställningar för skärmen, alltså har den ändrat upplösningen på skärmen efter uppstart. Händer ibland. :(

 

Om det skulle vara så att det är fel på datorn igen kan man få den utbyt? Jag orkar inte hålla på att laga den hela tiden.

 

 

/alex

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En grej till som händer när jag startar om datorn är att den startar med andra inställningar för skärmen, alltså har den ändrat upplösningen på skärmen efter uppstart. Händer ibland. :(

 

Om det skulle vara så att det är fel på datorn igen kan man få den utbyt? Jag orkar inte hålla på att laga den hela tiden.

/alex

417183[/snapback]

 

 

ja inte låter det som den är frisk.

 

om de lagat på den redan tycker jag du kan begära en helt ny. uppenbarligen har de ju inte lyckats laga felet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara att ringa till apple och prata med dem? Det är från apple store jag köpte den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara att ringa till apple och prata med dem? Det är från apple store jag köpte den.

417201[/snapback]

 

 

ja det tycker jag du ska göra. har du köpt en dator för x antal tusen kr ska den fan fungera. inget att diskutera.

 

har du dessutom garanti kvar på den så behöver du inte ens tänka på saken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag hade min ibook g4 inne några vändor för nått år sen har för mig att det påstods att det inte är för än efter fjärde inlämningen som man får en ny dator!

Vilket är förståeligt ibland... och ibland bara sjukt störigt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det optimala var att få en ny, det är ingen billig dator direkt så klart att den ska fungera smärtfritt.

 

Men det är så många regler runt omrking detta så jag vill gärna vara förberedd innan jag tar kontakt med apple.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tror standard är att företaget ska få två chanser att reparera datorn innan man kan kräva en helt ny.

 

ring till din konsumentupplysning och fråga.

 

tror apple kan vara rätt smidiga där faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konsumentverket säger:

 

Inom skälig tid

 

Oavsett om felet repareras eller varan ersätts med en ny, ska åtgärden ske "inom skälig tid" från det att du reklamerade. Åtgärden måste självklart avhjälpa felet. Om felet finns kvar efter två reparationsförsök, har du som regel rätt att vägra gå med på fler försök.

 

 

http://www.konsumentverket.se/mallar/sv/ar...ngArticleId=133

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TACKSAM för alla era svar! :ThumbsUp:

 

 

Jag ska ta tag i detta och ringa apple nästa vecka.

 

 

/alex

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Jag har exakt samma problem med att datorn ej går i vila när jag stänger locket!

Detta händer i och försig bara ibland, och en temporär lösning på problemet är att starta om datorn...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...