Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vetenskapens värld 50 år


Piddelito

Rekommendera Poster

Klockan 21:05, kanal 1. Skulle tro att vi får se mycket kul i en kavalkad från de gångna 50 åren. :)

 

En höjdpunkt har redan visats: en arg tittare ringer till Bengt Feldreich efter månlandningen 1969, och klagar på att bilderna var i svartvitt. "Jag har ju alldeles nyss köpt en sån där ny färg-tv!" :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett bra program, men kommentarerna från vetenskapsredaktionens projektledare Anna Schytt var lite oroande. Hon tyckte att tempot måste vara högt drivet i de moderna vetenskapsprogrammen för att följa med tiden, de gamla programmen tyckte hon var så långsamma. Jag är kanske gammalmodig, men jag tyckte om det lite långsammare tempot från förr! Det lämnade tid för eftertanke och reflektion.

 

Det är väl bara ett av symptomen på tidsandan i vår sköna nya värld. :deppig:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med, dessutom kan man behöva tid för att hinna förstå ibland. :) Tycker inte vetenskap ska bli hippt och snabba klipp med dånande musik i snacket, däremot om det inbegriper lite sköna förklarande 3D-animationer och dylikt…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det har blivit för mycket datoranimationer (de är ok när de har substans, men så är sällan fallet) och annat konstigt. Jag tycker bäst om "talking heads"-program.

Musik tillsammans med tal gillar jag inte heller.

 

Jag saknar Bo G.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag saknar Bo G.

417006[/snapback]

 

Inget ont om Henrik Ekman, men jag saknar också gamla goda Bo-Type. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...