Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Visa bilder från extern hårddisk smidigt?


johansjogren

Rekommendera Poster

Hej,

Jag har skaffat en extern hårddisk. Som jag kommer ha när jag behöver ta med mig bilder. Då jag har betydligt mer bilder än vad hårddisken rymmer så kommer jag behöva byta bilder på hårddisken mellan gångerna. Därför är iPhoto väldigt osmidigt eftersom det måste hålla på och importera bilderna varje gång. Finns det något program som kan visa bilder direkt från en hårddisk. Bilderna ligger strukturerade i mappar och jag vill gärna att mapparna ska visas på det sättet som dom ligger på hårddisken.

 

Mottar gärna alla tips ;)

/Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skaffa en hårddisk som rymmer alla bilder. Tänk så mycket tid du sparar jämfört med att sitta och kopiera mappar hit & dit. Eller är din tid värdelös? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det va ju inte ett sånt svar jag hade tänkt mig.. Någon som har ett bra svar??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ha fler än ett iPhoto-bibliotek. Håll ner alt-tangenten när du startar iPhoto och skapa/välj bibliotek.

 

Sedan drar du ett bibliotek i taget till din externa disk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Graphic converter är ett shareware som lätt bläddrar i mappar. Man kan klicka på respektive mapp så får man upp dess innehåll. Se bild nedan. Programmet har en massa andra användningsområden också. Mycket prisvärt.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Graphic converter är ett shareware som lätt bläddrar i mappar. Man kan klicka på respektive mapp så får man upp dess innehåll. Se bild nedan. Programmet har en massa andra användningsområden också. Mycket prisvärt.

417346[/snapback]

Använder GraphicConverter sedan flera år, men DEN funktionen har gått mig förbi.

Tack för tipset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...