Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Spellistor i iTunes


SirCharles

Rekommendera Poster

Har haft min MacBook i ungefär ett dygn nu och har börjat brottas med iTunes. Min fråga är om det går organisera sin musik efter mapstrukturen man har i sin musikmapp. Jag har inte använt iTunes tidigare, så jag är lite grön i ämnet.. :ThumbsUp:

 

Jag är inte så sugen på att använda iTunes egna system för att organisera upp musiken och har därför disablat det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför göra det svårt för sig när man kan ha det lätt? Tanka ner och rippa din musik som du sen knyter ihop med spellistor av olika slag. Glöm mappar och sortera filer!! Itunes fixar det trista jobbet åt dig! :skondans:

 

Spellistorna skapar du från programmet och är en genväg eller länk till musiken och inte detsamma som att man "fysiskt" flyttar filerna till olika mappar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dra in all din musik till biblioteket.

sen gör du en ny smartspellista med de kategorier på musik som ska ingå.

 

annars kan du ju även göra en vanlig spellista och dra in de låtar du vill ha i listan manuellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej det kanske är vettigare. En fråga till då. Går det att göra en smart spellista som automatiskt tar alla låtar från en specifik mapp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej det kanske är vettigare. En fråga till då. Går det att göra en smart spellista som automatiskt tar alla låtar från en specifik mapp?

416765[/snapback]

Nej, inte om "mapp" är det enda de har gemensamt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...