Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

strul med indesign


tjorven

Rekommendera Poster

hejsan. indesign CS2 vägrar öppna mina dokument, utan crashar så fort jag försöker läsa in dem. de fungerade felfritt för två dagar sedan...det enda jag kan komma på är att jag möjligtvis uppdaterat till osx.4.8 emellan. (kommer inte ihåg om jag haft indesign igång sen uppdateringen)

 

jag har testat öppna dokument som är gjorda vid olika tillfällen. att skapa helt nytt dokument i indesign verkar fungera, men jag kan liksom inte göra om alla mina indesigndokument från början.

 

om det nu skulle vara osx-uppdateringen som spökar, hur kan jag fixa till det? behöver jag installera om indesign?

 

hjälp snälla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nyhetsuppdatering:

 

vissa dokument verkar klara av att öppnas. först trodde jag att det var dokument som inte innehöll någon text utan bara bilder som funkade...men den teorin förkastades snabbt.

 

även dokument med autoaktivering av typsnitt från fontexplorerX fungerar att öppnas (vilket jag trodde kunde vara boven från början)

 

alla dokument jag provat är sparade i CS2 formatet.

 

 

alltså kan jag inte riktigt hitta någon logik i det hela.

 

behöver skicka ett original idag, så jag känner mig lite svettig på överläppen :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skrivs lite om liknande problem på MacFixit (Specialrapporten som kom häromdagen)

 

post-113-1161245015.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste även detta

 

post-113-1161245488.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för bra förslag...men de fungerade tyvärr inte.

 

fler tips mottages tacksamt.

 

 

kanske ska påpeka att min disk verkar felfri i diskutility

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om man vill avinstallera och återinstallera bara indesign, hur gör man då?

 

uppenbarligen räcker det inte att trasha indesignfoldern...i installeraren är indesign redan registrerat som installerat, och uttonat i installationsmenyn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skulle testat AppZapper..

 

Leta med Spotlight efter alla filerna, och släng, ligger säkert spridda på fler ställen än i preferences i din hemmamapps Bibliotek

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

just nu är jag lite försiktig med avinstallationen...vill inte att mina andra CS program också ska fuckas upp.

 

provar senare om det inte kommer in något superfantastiskt förslag som rättar till problemet utan ominstallation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Techdoc 331301 pa Adobe.com i search.

416646[/snapback]

 

 

ok om jag tyder instruktionerna rätt så måste jag alltså avinstallera HELA cs2paketet för att testa om en installation av indesign löser mitt problem?

 

suck!

satan vad jobbigt. förr i tiden gick det väl att installera programmen oberoende av varandra?

inte särskilt användarvänligt av adobe.

 

hade det inte vart smidigare med en re-installknapp för varje separat program i installeraren?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gick det?

 

Har du testat nergradera systemet om det går? Testat slänga plistfilen? Startat om datorn? Reparerat skivbehörigheter? Kört cron-scripten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

cronscript och reparation av rättigheter och disk gjordes i samband med uppgraderingen...

antar att det är där i krokarna något gått snett.

 

har inte avinstallerat cs-paketet eftersom jag behöver programmen för att arbeta...hade jag enkelt bara kunnat ominstallera indesign hade jag testat det för länge sen. om jag nu måste avinstallera och ominstallera hela rasket, kommer jag förmodligen inte hinna med det på ett tag. (tack för det krånglet adobe)

 

jag har inte nergraderat systemet...hur gör man det om man nu skulle vilja?

men hittills är det bara indesign som krånglar så jag tror inte jag vill nergradera systemet i första taget.

 

men däremot ska jag genast kasta plistfilen....hoppas hoppas!

 

 

äh...höll hoppet uppe in i det sista. men det blir fortfarande crash.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nedgradera systemet gör du med din Installationsskiva.

 

Nu är detta dokumentet för 10.2, men det är detsamma i 10.4.

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=107120

 

Då hamnar du på den version av 10.4 som du har på din installationsskiva.

Därefter hämtar du ner combouppdateringen till 10.4.6, eller 10.4.7 om det nu är 10.4.8 som strular

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nedgradera systemet gör du med din Installationsskiva.

 

Nu är detta dokumentet för 10.2, men det är detsamma i 10.4.

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=107120

 

Då hamnar du på den version av 10.4 som du har på din installationsskiva.

Därefter hämtar du ner combouppdateringen till 10.4.6, eller 10.4.7 om det nu är 10.4.8 som strular

416843[/snapback]

 

 

ah. förståss...tänkte inte så långt.

 

ja sånt har jag gjort förut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat att kasta preference-filen? Jag hade lite strul med mitt InDesign och då gjorde jag så här:

 

1. Avsluta InDesign

2. Sök efter "InDesign SavedData"

3. Döp om filen till typ "InDesign SavedData BACKUP"

4. Starta InDesign så skapar den en ny preference-fil

Kvarstår problemet så återskapa med ovanstående metod filen "InDesign Defaults".

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...