Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Microsoft Messenger

Clarice

Recommended Posts

Sen igår morse kan jag inte logga in på MSN, det funkar inte heller på Adium med min hotmail.com användare. Felmeddelande om att jag antingen har fel kod/användarnamn eller att tjänsten inte är tillgänglig förtillfället. Jag kan dock utan problem logga in med mitt användarnamn på hotmails web-mail. Försökt nå MSN supporten men dom svarar inte. Kollat runt lite och ingen tycks ha samma problem. I huset där jag bor finns en annan macanvändare med samma internetleverantör, hennes MSN funkar utan problem. Jag tror inte att jag hade ändrat några inställningar eller laddat ner något innan det hände!

Någon som kan hjälpa mig med detta problem?

MVH C

Sitter här med ett liknande problem sen ett par dagar tillbaka. Mina kontaker ser mig som offline fast jag är online. Ibland går inte meddelandena fram alls till mig och de undrar vart jag tagit vägen.

Ofta får jag en fråga om jag vill lägga till en viss person i fältet "tillåt" för att kunna ta emot meddelanden från denne. Men jag har inga sådana säkerhetsfunktioner aktiverade i MSN.

När jag ändå är inne på det så har syrran också problem. Varje gång hon startar MSN laddar programmet hem sig självt på nytt eftersom det påstår att det finns en nya version tillgänglig.

Jag kan alltså inte ens logga in på någon av mina datorer. MSN 5 på ena MSN 6 på andra, så där borde inte problemet ligga. Inte heller Adium funkar med hotmails användarnamn däremot med funkar .mac användaren!?

Byt lösenord eller rätttare sagt förnya det.

416337[/snapback]

Det hjälpte inte!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...