Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

DingDing iBook


Daniela

Rekommendera Poster

Well, någongång under kvällen fick jag nog, trots att jag inte fått backup på allt jag ville ha backup på. iBooken ville inte heller starta upp överhuvdtaget. Så jag körde det nästbästa, en arkivera/installera och hoppades på det bästa. Då antog jag att allt skulle finnas kvar, musik, bilder, dokument. Well, när det var dryga 15 minuter kvar av installationen avbröts allting och ett felmeddelande om att installationen inte kunde slutföras pga ett fel ploppade upp på skärmen.

Well. Varför ge upp, jag börjar om, men denna gång med en uppgradering. Det går vägen och installationen kunde slutföras. Här sitter jag nu med en dator som i alla fall hittills verkar funka som den ska.

 

Oerhört länge sedan det flutit på så här bra. Ingen badboll! :pompoms: Det går riktigt smidigt och den startar upp utan att tänka i fem år. En skillnad är oxå att nu går inte fläkten igång i några sekunder när jag startar om, det gjorde den förut.

 

Hur som helst. Till saken.

 

Har någon en aning om eventuellt varför det blev del vid det första installationsförsöket?

 

OCH. Är alla mina bilder och min musik borta nu? Jag kan inte hitta dem. Musiken, fine. Men bilderna? Dock finns mina dokument kvar. Men restena? Är det bara le och se glad ut och glömma dem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hittar du ingen "old system" eller vad den heter? tror den ligger direkt på hårddisken normalt. Eller innehåller den enbart det felaktiga systemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hittar du ingen "old system" eller vad den heter? tror den ligger direkt på hårddisken normalt. Eller innehåller den enbart det felaktiga systemet?

415878[/snapback]

Jadå jag har hittat det och att det finns på hårddisken synd tydligt då jag har hyfsat lite hårddiskutrymma kvar jämfört med i vanliga fall. Jag hittade dokumenten, som jag skrivit i Word eller textredigeraren, och alla bilder som jag tagit med webcameran o så, men inte bilderna från iPhoto. Eller musiken från iTunes....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Dom ligger inte i iphoto mappen redan? Bara en lite fundering, har nämligen aldrig gjort en arkivera&istallera så jag vet inte vad den flyttar/flyttar tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom ligger inte i iphoto mappen redan? Bara en lite fundering, har nämligen aldrig gjort en arkivera&istallera så jag vet inte vad den flyttar/flyttar tillbaka.

415889[/snapback]

Hittade dem! :pompoms:

 

Jag rörde nog till det en del innan jag gjorde installationen, dvs de ligger inte där de ska. Svårare än så var det inte. Well, allt är juh fine då. :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
Hittade dem!  :pompoms:

 

Jag rörde nog till det en del innan jag gjorde installationen, dvs de ligger inte där de ska. Svårare än så var det inte. Well, allt är juh fine då.  :kaffe:

415892[/snapback]

 

 

Sweet, all is good in Göteborg då. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade dem!  :pompoms:

 

Jag rörde nog till det en del innan jag gjorde installationen, dvs de ligger inte där de ska. Svårare än så var det inte. Well, allt är juh fine då.  :kaffe:

415892[/snapback]

 

Kul att det löste sig då Daniela....

 

då är alla glada och nöjda

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att det löste sig då Daniela....

 

då är alla glada och nöjda

415901[/snapback]

Och allra mest jag! :skondans: (Fast vi kanske inte ska säga hej än... )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Jag känner iallafall att jag kan gå och :nanakudde: lugnt nu. :ThumbsUp:

 

God night to you all and a merry christ... nä vänta... inte än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner iallafall att jag kan gå och :nanakudde: lugnt nu.  :ThumbsUp:

 

God night to you all and a merry christ... nä vänta... inte än.

415906[/snapback]

 

haha :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...