Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nätverk fungerar inte


andrho

Rekommendera Poster

Hej,

 

Riktigt skumt är det minsann. Har abb från BBB och vi har två Macar som kör Tiger i ett litet hemmanätverk bakom BBB:s modem och en D-Link 804 vilket har fungerat kanon tills nu. Ingen av oss kommer ut på nätet. Har gått igenom alla inställningar i såväl router som datorerna 200 gånger, jag har startat om modemet, jag har startat om routern, resettat den, slängt alla (?) preferensfiler som har med nätverket att göra, provat en annan startskiva med ett rent MacOS Tiger och gått igenom alla inställningar igen. Ingenting hjälper. Om jag kopplar förbi routern och bara har en dator via modemet fungerar det perfekt med båda datorerna men bara med en dator åt gången. Alltså måste det vara fel på routern och då bytte jag den mot en annan och problemet kvarstår i alla fall. Rotade fram BBB:s gamla modem och testade med det. Hjälpte inte. Skiftade kablar kors o tvärs. Hjälpte inte. Ringde BBB och dom konstaterade att allt såg ok ut och skyllde på routern. Övertalade företagets IT-gubbe att komma hem och ta en kopp kaffe och titta på det och efter tre timmar gick han hem; ilsket muttrande. Vad i hela friden har hänt och vad mer kan man göra?

 

/Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm - efter att ha testat fyra olika routrar (routers?) kopplade jag in en femte och knappade in alla siffror i den. Och plötsligt fungerar allting! Vad var det med den - en NetGear FVS318 - som våra datorer tyckte om?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte ifall det hjälper men jag har också haft en massa problem med D-Link routrar. Jag hade en 774 som jag byte 4 gånger (nej jag överdriver inte!!!). De snackade om att den kanske kunde slås ut utav 3G master om man hade de i närheten. Jag tycker du ska byta router, det e förmodligen den det är fel på. Jag, som sagt, byte 4 gånger. Den pajjade hela tiden. I slutändan kom vi fram till att det kanske var el-adaptern som gjorde så att routern slutade att funka. Just nu har jag en 784 och den funkar än så länge... jag har visserligen inte samma uppsättning som du, men jag har BBB medn 100/10 och en IP-telefoni dosa innan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...