Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hej här kommer jag


crystal

Rekommendera Poster

Hejsan allihop! :pompoms: Har varit här å kladdat på några få ställen redan men kanske skulle berätta vilken galen person det är som stämplar kråkfötter på forumet under namnet "crystal"...

 

Åsa heter jag och är en smått förvirrad smålandstös som slagit ner fötterna (för tillfället, tror jag i alla fall) i det uppländska Uppsala. Har tydligen varit här i denna stad i lite mer än 5 år, eftersom jag hunnit med en akademisk utbildning på 4,5 år... Bioteknolog är jag, vilket inte betyder att jag vet hur en biograf sköts utan snarare hur vi klonar små ulliga får så de blir fler å fler å fler tills vi har en hel Dolly armé att bekämpa............ tja, den kan säkert användas till något...

 

Fastnade för Mac när jag läste en kurs i bioinformatik. När alla andra satt å svor över Mac å undrade varför vi inte kunde använda PC istället, satt jag där med ett fånigt leende på läpparna... "En sån här vill jag ha!!!! Nää, en sån här SKA jag ha!" Nu är de två i hemmet, en iBook (köpt för ett år sedan) och en iMac (landade hemma hos mig i förra veckan)! Så nu åker gamla PCn ut så det smäller om 'et! :elaktflin:

 

I övrigt har jag en gigant till katt på 7,5kg (en Maine coon), som gör allt han kan för att hålla mig borta från datorn... Lyckas inte han så gör närmare 40 talet orkidéer sig påminda ibland, om inte annat så när jag pillar med bilderna på dem på datorn. :w00t: Galen är jag som sagt...

 

Tjipp på er! Och tack för den hjälp jag fått hitintills här på forumet!

//Åsa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 70
  • Created
  • Senaste svar

Hej och välkommen i gänget.

 

Vet en som blir glad åt att du har en Maine Coon :yeahbaby:

(Han dyker upp här då och då)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen hit till detta underbara forum. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen till vårat sällskap Åsa

här svarar vi på allt mellan himmel och jord

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åsa-san, yoku irasshaimashita!

 

Ville bara säga välkommen på ett annat språk därför att variation förnöjer. ;)

Hoppas du kommer att trivas! :storkram:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan och välkommen!

Här är det väl snarast normalt att vara galen :skondans:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaaa, fler smålänningar! Välkommen hit! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon

Välkommen i gänget Åsa! :yeahbaby:

Är själv plastpappa åt en bamsemisse modell 50% Maine Coon, 50% Norsk skogkatt. En riktig snackig herre med förkärlek för fysisk närkontakt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar tjej-tråds-fenomenet fortfarande?

 

När du fått en hälsning på utrikiska kan jag testa på att ta det på entiska :rolleyes:

wwwwwweeeeeeeellllllllcccccccooooommmmmmmeeeeeeee lllllllliiiiiiiiiittttttttllllllllleeeee mmmmmmmmmaaaaaaaassstttteeeeeeerrrrr hrum

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen hit!

 

Det är kul att det blir fler tjejer här på forumet.

 

Åsa-san, yoku irasshaimashita!

 

Ville bara säga välkommen på ett annat språk därför att variation förnöjer. ;)

415320[/snapback]

Då ska väl inte jag vara sämre.

 

¡Bien venido!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! ¡Muchas gracias! Danke! Thank you! och Gratias, det var de språk jag kan tacka på! Trevligt att känna sig välkommen å skönt å veta att man inte är helt ensam med att vara smågalen... :skondans:

 

Priest: Måste ha något att göra att man kommer från småland, det där med Kalle & Hobbe alltså... Gissa vad jag har som skärmsläckare... :whistling: Ett beroende som bara lite lätt mättas av att deras hemsida publicerar en ny stripe varje dag...

 

//Åsa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen hit :) Jag har fyra klatter varav 2 halvskogisar :) Fotar du mycket?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena & välkommen!

Fast galen kan man knappast hålla med om, inte av presen i alla fall, snarare tvärtom.

Väntar med spänning på galna inlägg :skondans:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såååå, inte galen stämplad än... nene... men vänta bara, jag brukar göra fint intryck från början sen går det utför... fråga mina polare, de håller nog med... hihi

 

Mariana: Jo, endel blir det sedan jag skaffade min systemdigital förra sommaren. Är nöjd med den, eftersom jag inte har så många andra referenser (bara fotat med kompaktkamera tidigare)... Kameran är en Canon EOS 350D, än så länge bara med "orginal" objektiv, men jag lääääääängtar tills den dag pengarna kan prioriteras på ett macro objektiv, så jag kan krypa riiiiiiktigt nära saker å ting... Håller på att göra mig hemmastad i iPhoto än så länge...

 

/Åsa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen! Kul att det inte bara är det manliga könet som ansluter sig till MW Forum! Vi har en helt vanlig bondkatt som heter Metusalem fast kallas Nisse.... och är ett halvår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fáilte! får jag väl säga då, när vi nu välkomnar på olika språk. :)

 

Stor katt + orkidéer låter inte som en höjdarkombination. Får växterna stå i fred?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mariana: Jo, endel blir det sedan jag skaffade min systemdigital förra sommaren. Är nöjd med den, eftersom jag inte har så många andra referenser (bara fotat med kompaktkamera tidigare)... Kameran är en Canon EOS 350D, än så länge bara med "orginal" objektiv, men jag lääääääängtar tills den dag pengarna kan prioriteras på ett macro objektiv, så jag kan krypa riiiiiiktigt nära saker å ting... Håller på att göra mig hemmastad i iPhoto än så länge...

 

/Åsa

415626[/snapback]

Förstår att du är nöjd med den. Jag har en 350D jag med som jag är jättenöjd med. Längtar oxå till den dagen då pengar finns till ett macro objektiv. Till min följde 18-55 och 55-200 objektiven med. Men jag har även min lilla olympus 765 med på turerna, då denna kan gå riktigt, riktigt nära :) Däremot har jag inga vackra orkideer, dom skulle nog inte trivas hos mig :( glömmer ofta bort mina blommor :blush:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj då, det här utvecklas till rena 350D-sammankomsten. Jag är också glad hobbyamatör vad gäller fotografi, och har precis som ovanstående en 350D med tillhörande 18-55 mm kitobjektiv. På min nya Mac Pro finns tusentals foton från i somras som bara väntar på att jag ska få ändan ur vagnen och redigera innan jag törs publicera bilderna på nätet. Aperture + Photoshop = :bultandehjarta: !

 

Jag planerar dock att åka till Japan nästa sommar, och samtidigt passa på att kolla om en sån här är billigare att köpa än i Sverige. :w00t::wub:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...