Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

USB 2-kort i PowerMac G4


Axelman

Rekommendera Poster

En G4 med bara vanligt USB som uppgraderars till USB 2 med ett pci-kort, finns det begränsningar med USB 2-tillbehören?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte testat med något USB 2.0-tillbehör ännu. Men annars så tycker jag att det fungerar bättre med ett USB-kort i datorn, för att få tillgång till fler USB-portar, än vad det funkar med en USB-hubb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller ska man hoppa över USB 2 och lägga pengar på Firewire-tillbehör?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Eller ska man hoppa över USB 2 och lägga pengar på Firewire-tillbehör?

Oerhört intressant fråga du ställer. Tyvärr kan jag inte svara på den men någon annan kanske kan....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller ska man hoppa över USB 2 och lägga pengar på Firewire-tillbehör?

Oerhört intressant fråga du ställer. Tyvärr kan jag inte svara på den men någon annan kanske kan....

He, he, ibland försvinner frågeställningen i detta hav av diskussioner.

 

Men; min åsikt är att man bör nog veta vad man ska ha grejerna till. För min egen del så behövde jag USB-portar till min äldre dator som inte hade några USB-portar alls och då föll det naturligt att köpa ett USB2-kort "bara ifall". Tyvärr funkar inte kortet (Clas Ohlson) med OS 9, men om du kör 9 så måste du kolla det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett USB 2 kort funkar som ett USB 1.1 kort under OS 9 men med speciela drivar kanske det går att få det att funka, fast då lär du vara tvungen att köpa från mac återförsäljare och du kommer troligen inte att hitta något där heller. Du kanske kan ladda ner drivar från nätet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

He, he, ibland försvinner frågeställningen i detta hav av diskussioner.

Jo självklart är det så! :P Fördelen är ju att man får citera sig själv! SUPER!!

 

Att köpa från Mac-ÅF går bra. Priset är lågt tycker jag. Men är USB 2 så bra att man ska bry sig när man har FireWire? Det man ska ha snabbare port till finns ju som regel med FW. Eller? Jag upptäckte att jag har tre extra HD-platser i min nya PM G4 vilket gör att jag inte köper en extern HD. Sedan har jag en lös IOMEGA CD-brännare på USB, vilket gör att det kanske inte behövs USB2 för mig som är privatist..... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Björn Nordström
Eller ska man hoppa över USB 2 och lägga pengar på Firewire-tillbehör?

Oerhört intressant fråga du ställer. Tyvärr kan jag inte svara på den men någon annan kanske kan....

Dagens bästa inlägg! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men det blev ju fart i frågan.... :blush:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...