Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Media Player funkar ej med Safari?


Ella

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har laddat hem Windows Media Player men får det ej att fungera när jag vill se webb-TV via Safari. Jag tror att det saknas ett Internetinsticksprogram. Hur hittar jag och kompletterar så att Media Player fungerar?

 

Ella

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför måste man ha en insticksfil, det borde väl fungera utan, när det finns en Windowsplayer för Mac?

 

Jag skulle se på DN:s webtv och väntade länge och väl, men inget hände. Upptäckte då en ruta med "Extern spelare", klickade på den, och då kom bilderna omedelbart. När jag sett halva inslaget började filmen även visas från den ursprungliga sidan... Så det verkar fungera utan instick.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 10 months later...
jag laddade hem flip4mac

men det verkar inte fungera som insticksprogram till safari.

 

Bara en koll:

Du klickade väl på "install Flip4Mac" efter att du hade lagt den i applikationer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför måste man ha en insticksfil, det borde väl fungera utan, när det finns en Windowsplayer för Mac?

 

Jag skulle se på DN:s webtv och väntade länge och väl, men inget hände. Upptäckte då en ruta med "Extern spelare", klickade på den, och då kom bilderna omedelbart. När jag sett halva inslaget började filmen även visas från den ursprungliga sidan... Så det verkar fungera utan instick.

 

 

 

Media player funkar inte i Safari. Microsoft slutade utveckla den för väldigt länge sen.

 

Det du gjorde var att öppna själva filen endast i media player.

 

Flip4mac behövs om du ska se i Safari :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...