Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MacBook CD/DVD


Kyoushi

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag skulle importera ngra av mina gamla CD skivor till macen, en aning repiga, men inte överdrivet. Icke desto mindre hängde sig itunes på vissa låtar och vägrade promt importera dem. Då prövade jag på den gamla PCn som klarade det utan några somhelst problem. Vad beror detta på? Går det att ställa in så at läsaren är mindre känslig?

 

tack på förhand

 

/Kyoushi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ställa in iTunes på att läsa med eller utan felkorrigering. Kolla inställningarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Macbookens drive är lite väl kräsen för skivor tycker jag. Har haft samma problem trots ändrade settings. Gick fint på necen. Men man får fixa det på andra sätt då..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som Pantern säger, skivorna funkar inte med felkorrigering heller. Ska ev. pröva dem på en polares MacBook och se om hans klarar dem. Kanske ska bränna något och se hur det funkar också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HJÄLP!!!

Har samma problem... filmen jag kollade avbröts, men jag kan inte få ut skivan!!!!! Är det någon som vet hur jag ska kunna få ut skivan nu? Har försökt stänga av alltihopa men det funkar inte... Snälla hjälp... måste lämna tillbaka filmen inom någon timme....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns flera sätt att mata ut skivan.

T.ex matar man ut skivan i programmet man använder den i såsom DVD-Spelaren, där finns på kontrollpanelen en knapp som heter "Eject".

I Findern, om skivan ligger på skrivbordet, markerar du skivan och trycker på tangenten längst upp till höger på skrivbordet som ser ut som en delad upp-pil.

Man kan även dra skivavbilden till papperskorgen och flera andra sätt... välj "mata ut" från redigera-menyn i findern, mm. mm.

Fungerar inga normala utmatningsmetoder kan du starta om datorn och sedan vid uppstart hålla ner styrplattans knapp(konstant och länge). då skall skivan matas ut.

Om den nu inte verkligen har fastnat där inne rent mekansikt eller att ngt har gått sönder.

 

 

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...