Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Låsa Mappar


bringner

Rekommendera Poster

Hej ! Skulle vilja låsa vissa mappar på min dator då det sitter många andra där än mig. Vore bra om man därför kunde sätta ett lösenord på en mapp eller liknande, går deT? Vill att det ska kunna använda mitt användar namn... jeje tacksam för svar mvh erik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skapa flera användare, ingen annan ska sitta på din användarprofil. Sen ser du bara till att de andra användarna inte har tillgång till mappen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns tidigare trådar i ämnet men hinner inte söka på dessa just nu..

 

Du kan iaf skapa en .dmg med hjälp av skivverktyget som du hittar under verktygsprogram i din program mapp. Där kan du skapa ett lösenord (glöm inte att kryssa ur "spara lösenordet i min nyckelring). Lägg sedan dmg någonstanns där du hittar den och dra ner den till höger i din dock brevid papperskorgen. Sen när du klickar på den blir du bedd att fylla i lösenord och vips läggs en "mapp" på ditt skrivbord dit du kan dra filer du vill hålla för dig själv. När du är klar drar du bara mappen till papperskorgen igen för att "mata ut den". Då sparas allt där till nästa gång du klickar på mappen i din dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns tidigare trådar i ämnet men hinner inte söka på dessa just nu..

 

Du kan iaf skapa en .dmg med hjälp av skivverktyget som du hittar under verktygsprogram i din program mapp. Där kan du skapa ett lösenord (glöm inte att kryssa ur "spara lösenordet i min nyckelring). Lägg sedan dmg någonstanns där du hittar den och dra ner den till höger i din dock brevid papperskorgen. Sen när du klickar på den blir du bedd att fylla i lösenord och vips läggs en "mapp" på ditt skrivbord dit du kan dra filer du vill hålla för dig själv. När du är klar drar du bara mappen till papperskorgen igen för att "mata ut den". Då sparas allt där till nästa gång du klickar på mappen i din dock.

415058[/snapback]

Jag försökte det där, men får det inte att fungera! kommer upp typ:

 

"Couldn't create blabla.dmg, resource busy"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

försökt lite med skivavbilder och det skulle kunna hjälpa mig. Får dock inte möjlighet att skriva in lösen. läst lite i hjälpen där det står som du säger men funkar inte av någon anledning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

försökt lite med skivavbilder och det skulle kunna hjälpa mig. Får dock inte möjlighet att skriva in lösen. läst lite i hjälpen där det står som du säger men funkar inte av någon anledning.

415080[/snapback]

 

 

Klicka på ny avbild... Sedan står det kryptering på det andra "rullgardins menyn" uppifrån. Välj den krypteringsform som står där och när du sedan klickar på "skapa avbild" eller vad det nu står så får du möjlighet att fylla i önskat lösenord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dra den inte till där alla alias i docken ligger.... Utan till höger om "separations strecket" alltså brevid papperskorgen! Prova det :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...