Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Support hos bredbandsleverantörer?


drutten

Rekommendera Poster

Hej Macworld

 

Skulle vara intressant om ni kunde göra ett reportage om vilken support man kan förvänta sig av ineternätleverantörer.

 

Bakgrund:

Jag kontaktade Comhem, då det rätt ofta ej går att sända epost genom dem, sedan de bytet från mail1.telia.com till mail1.comhem.se. Till historien höra att det nästan alltid går att skicka om man försöka med mail1.telia.com.

Jag påpekade även att att deras automatiska epost svar med länkar till lösningar och länken till manuell support ej funkar i Mail. (Det är ju inte så att klickbara länkar inte fungerar i Mail)

 

Svaret jag fick var:

...

Vi ger ingen support för programmet Mail, däremot ger vi support för Outlook Express i Mac OS X. Har du provat med det?

...

 

Mvh

Jerker Drottenmyr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns mackunniga på Comhem men det är ingen uppsjö av dem och det vanliga supportgänget har ingen större kontakt med dem - alltså man blir hänvisad till "någon som kan mac" om man har tur och är ihärdig. Det som stör mig är att bekanta med måttliga tekniska kunskaper nonchaleras totalt av supporten på Comhem (och de flesta andra supportavdelningar också) bara för att de inte kan förklara sitt problem på ett "korrekt" sätt. Det är inte bara taskigt det är rent ondsint då det är de otekniska som är i störst behov av hjälp.

/Errol

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...