Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Flytta/spara/kopiera fax-pdf


extralars

Rekommendera Poster

På jobbet försöker jag automatspara inkommande fax via en dator-fax (den tar bara emot fax och skriver ut dem) till en mapp som ligger på en server. Detta går inte. Att spara ned dem på en mapp på fax-datorns hårddisk går bra. Men inte på en server, alldeles oavsett om man har rätt att skriva i mappen, eller på hela servern (att manuellt flytta filerna går bra). I båda fallen skrivs dock faxen ut på en Apple talk-skrivare automatiskt. Måste datorägaren vara densamma som serverägaren (så är inte fallet här)?

 

Om nu inte OS X klarar av detta, finns det något program eller beprövat script (datorn har 10.3.9 - ej Automator) som automatiskt kan kopiera och flytta inkommande fax (pdf-format) till en slik mapp enligt ovan? Eller sätter ägandeförhållande P för detta här också?

 

Hjälp emottages tacksamt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som känner sig kallad att komma med idéer till mitt inlägg? Uppslag, test, hugskott? Alla svar är välkomna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägg ett alias på datorn lokala hårddisk som "pekar på" en mapp på servern och säg åt fax-programmet att spara där.

 

Monteras servervolymen med afp eller smb?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet har löst sig. Men inte tack vare OS X Panther. Nä, Infront kopierar fax-pdf:en till servern. Jag kan bara konstatera att Panther lovar mer än det kan hålla i det här fallet. Men även solen har ju sina fläckar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...