Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur dual-bootar man?


Zanathel

Rekommendera Poster

om du installerat bootcamp så väljer du startenhet vid uppstart genom att hålla ned "alt"-tangenten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men säg om jag installerar Linux, hur kommer dual-booten fungera? Kommer det bli exakt som i Bootcamp med Microsoft Windows XP? Om så, varför dessa trådar om "Tripple-boot"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Kan bekräfta att ReEfit gör jobbet mycket bra... Jag kör just nu "bara" MacOS X och Windows Xp på min MacBook Pro men hade ett tag även Ubuntu också.

 

Refit ger dig en bootmeny där du varje gång kan välja vilket OS du vill köra, med möjlighet att att sätta ett standardval som bootar inom given tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På en PC är det iaf hur smidigt som helst. När datorn startas så bootas genast Grub. Det är en liten fin meny där man väljer vilket OS man vill ladda. Sen trycker man enter och allt är klart :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*suck!?*

 

Parallels!

489138[/snapback]

Parallels har fortfarande inte tillgång till grafikkort etc etc. Sluta påstå att det är en universal lösning, för det är det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Parallels har fortfarande inte tillgång till grafikkort etc etc. Sluta påstå att det är en universal lösning, för det är det inte.

489146[/snapback]

 

Vem har sagt något om grafikkort? :fundersam:

 

Vi snackade väl om dual boot här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem har sagt något om grafikkort?  :fundersam:

 

Vi snackade väl om dual boot här?

489161[/snapback]

 

Parallels desktop har ingenting att göra med Dual boot. Virtualisering är ett helt annat tänk än Dual boot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem har sagt något om grafikkort?  :fundersam:

 

Vi snackade väl om dual boot här?

489161[/snapback]

Jepp. Killen vill dualboota, hur tusan kommer du på att slänga in en post om Parallels? Parallels och Dualboot är inte samma sak, bland annat pga att Parallels inte stöder grafikkort IE det går inte att spela spel i det (Går inte att köra de fina linux systemen för snygga interface heller).

 

Att du kommer in och säger *suck* får det att låta som att han är dum som vill dualboota istället för skaffa parallels. Dvs, du får parallels att låta som en smidigare och bättre lösning. Något det inte är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bland annat pga att Parallels inte stöder grafikkort IE det går inte att spela spel i det (Går inte att köra de fina linux systemen för snygga interface

489442[/snapback]

 

Jag vet inte vad du menar med att det nte stöder grafikkort, jag får iaf grafik i mina viruella maskiner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det stödjer inte 3d-grafik eller DirectX.

Och vem vill hellre sitta i sega parallels än native?

493412[/snapback]

 

De som inte vill slösa bort sitt liv med att starta om maskinen stup i kvarten? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De som inte vill slösa bort sitt liv med att starta om maskinen stup i kvarten?  :fundersam:

493466[/snapback]

Vet inte vad du sitter på för gammal skräp maskin.. men min startar om på några sekunder. Dessutom startar man inte om en gång i kvarten, man gör det kanske en gång om dagen max.

 

Värt det för att slippa slöa parallels inte ens får tillgång till fullt ram minne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte vad du sitter på för gammal skräp maskin.. men min startar om på några sekunder. Dessutom startar man inte om en gång i kvarten, man gör det kanske en gång om dagen max.

 

Värt det för att slippa slöa parallels inte ens får tillgång till fullt ram minne.

494025[/snapback]

 

Det står ju klart och tydligt, en Mac mini. Men det är klart upp till var och en om man vill lämna över kontrollen av sin maskin helt till Windows eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står ju klart och tydligt, en Mac mini. Men det är klart upp till var och en om man vill lämna över kontrollen av sin maskin helt till Windows eller inte.

494108[/snapback]

Kontroll? Windows har inte kontroll över något. Det är installerat på ett emulerat BIOS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...