Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Bildvisare

tomiso

Recommended Posts

Finns det något program för att enklet bläddra mellan olika bilder i en mapp?

Jag har dedikerat iPhoto till mina fotografier och vill fortsätta med det och programmet "Förhandsvisning" är lite jobbigt då man måste markera alla bilder och därefter högerklicka och välja öppna.

Finns det inget program där man enkelt kan bäddra runt alla bilder, utan att behöva markera alla filer?

marcushedenstrom

Jag har dedikerat iPhoto till mina fotografier och vill fortsätta med det och programmet "Förhandsvisning" är lite jobbigt då man måste markera alla bilder och därefter högerklicka och välja öppna.

Finns det inget program där man enkelt kan bäddra runt alla bilder, utan att behöva markera alla filer?

414786[/snapback]

Pröva Pathfinder.

Markera alla bilderna i mappen , och visa dem som bildspel direkt i Finder. Detta kan du göra genom att högerklicka (control-klicka om du bara har en musknapp) på en av dem och välja "Bildspel". När bildspelet startat så får du upp en "kontrollpanel" i förgrunden, där du kan klicka på den ikon som ser ut som fyra rutor. Då kommer alla bilderna att visas bredvid varandra, som thumbnails.

Markera alla bilderna i mappen , och visa dem som bildspel direkt i Finder. Detta kan du göra genom att högerklicka (control-klicka om du bara har en musknapp) på en av dem och välja "Bildspel". När bildspelet startat så får du upp en "kontrollpanel" i förgrunden, där du kan klicka på den ikon som ser ut som fyra rutor. Då kommer alla bilderna att visas bredvid varandra, som thumbnails.

414949[/snapback]

Det är just det där markerandet och ctrl-klickandet jag vill komma ifrån :blushing:

Jag kommer från Windows världen och det är mycket som är knasigt med Windows, men just bildvisandet är faktiskt fenomenalt (bortsätt från att förhandsvisaren i windows inte stöder många bildformat).

Det räcker med att dubbelklicka på en bild och därfter bläddra med pil-tangenterna mella alla bilder som finns i mappen..

Det är ett sånt program jag efterlyser.

Jag laddade hem demot på Pathfinder och det var inte riktigt det jag sökte, men insåg att det i övrigt var ett mycket trevligt program och funderar starkt på att köpa en kopia. Tack för det tipset, även då det inte riktigt var det jag sökte :lol:

Då kanske du skulle titta på detta program Qpict som är tillverkad av en svensk.

Vi skall förresten träffa honom här i Göteborg på onsdag i Got-a-Mac )

Mer om Qpict

Du kan utföra många finesser i programmet,

Du kan även välja hur bilderna ska visas, med eller utan information

post-113-1161019631.jpg

post-113-1161019803.jpg

• 1 month later...

414786[/snapback]

Hej Tommy

Svaret på din frågan heter Magic Lantern.

http://www.macupdate.com/info.php/id/12978

Perfekt liten pg som liknar Irfanview (windows), har använt Irfanview i 8 år, tycker det är bästa image viewer , sorry fins ingen till mac (kommer snart).

Lycka Till

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...