Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Återställande Macbook


filip.ekman

Rekommendera Poster

Hej alla!

Tänkte bara kolla med er om ni vet vad jag har för problem med min sprillans nya macbook som jag fick i fredags.

Grejen är den att när jag fått den började jag ju såklart fylla den med en massa program, musik o bilder. Allt fugerade perfekt, inga problem där inte. Men sen när jag var tvungen att starta om datorn efter programuppdatering var datorn som ny igen. En del program och widgets var kvar men många hade försvunnit, när jag sen startade itunes hälsade den välkommen som första gången man öppnade det. All musik o alla bilder var borta så det va bara att föra över allt igen. Men samma sak skedde när jag startade upp datorn i lördags.

Är det någon som vet va problemet är. Installera om Tiger eller? :fundersam:

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej alla!

Tänkte bara kolla med er om ni vet vad jag har för problem med min sprillans nya macbook som jag fick i fredags.

Grejen är den att när jag fått den började jag ju såklart fylla den med en massa program, musik o bilder. Allt fugerade perfekt, inga problem där inte. Men sen när jag var tvungen att starta om datorn efter programuppdatering var datorn som ny igen. En del program och widgets var kvar men många hade försvunnit, när jag sen startade itunes hälsade den välkommen som första gången man öppnade det. All musik o alla bilder var borta så det va bara att föra över allt igen. Men samma sak skedde när jag startade upp datorn i lördags.

Är det någon som vet va problemet är. Installera om Tiger eller?  :fundersam:

 

Tack på förhand!

414679[/snapback]

När du gör en update så kan det hända som i ditt fall att iTunes kommer i en ny version. Då får man upp installationen igen då det ska installeras.

Varför dina saker försvann vet jag inte. Allt blev kvar för mig iallafall..

Kollat papperskorgen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du gör en update så kan det hända som i ditt fall att iTunes kommer i en ny version. Då får man upp installationen igen då det ska installeras.

Varför dina saker försvann vet jag inte. Allt blev kvar för mig iallafall..

Kollat papperskorgen?

414682[/snapback]

 

Finns inte ett spår av musiken och det. Allt är borta. Jag la in alla saker efter att jag uppdaterat itunes. så jag vet inte riktigt..

Nån annan som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns inte ett spår av musiken och det. Allt är borta. Jag la in alla saker efter att jag uppdaterat itunes. så jag vet inte riktigt..

Nån annan som vet?

414688[/snapback]

Du installerade senaste iTunes. Lade till att musik så den syntes och kunde lyssnas på och när du en dag startade den var allt borta??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du installerade senaste iTunes. Lade till att musik så den syntes och kunde lyssnas på och när du en dag startade den var allt borta??

414731[/snapback]

 

Just precis.. När jag startade itunes efter att datorn varit avstängd var det som första gången man öppnar det, dvs att den frågar om man vill importera musik osv. All musik e borta från datorn..

Ska installera om Tiger o se om det löser sig då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...